Powerreserve breitling

Ik heb een probleem met de powerreserve op mijn Breitling navitimer? Als ik deze s avonds rond 10u uit doe valt deze s morgens om 5 u al stil. Het horloge wordt wel enkel de weekend gedragen en had gisteren ook niet de meest actieve dag. Autorijden en restaurant . S morgens na een week stil te liggen wind ik deze ook altijd even op. Is services de boodschap? Wie kan helpen?

Bedankt alvast

Afhankelijk van de leeftijd is hij waarschijnlijk toe aan een service beurt.
Ken je de onderhoudsgeschiedenis van het horloge.

gr. Hans

Neem het horloge eens een volle dag mee op pad als je flink wat actiever bent. Check dan nog eens de powerreserve. Als je het horloge alleen in de weekends draagt, kan het heel lang duren voordat je aan een (dure!!) service toe bent.

Denk niet dat het horloge dan genoeg beweging heeft gehad.

Ten zij : “autorijden” betekent: als Gerard de Rooij een proef gereden in Le Dakar…

ten zij: “restaurant” betekent: ik heb als medewerker in een poffertjesrestaurant een paar duizend poffertjes gekeerd…

1 like

Bij autorijden zowiezo op de rechterpols, dan krijgt ie wat extra slagen tijdens het schakelen

Een Navitimer heeft een 7750 of 7753 uurwerk, al naar gelang de subdial-layout. Dat uurwerk windt eenzijdig op (draairichting v.d. rotor), en heeft zodoende gemiddeld iets meer enthousiasme van de drager nodig. :wink: Ik denk, en hoop, dat 't vooral hier in zit.

1 like

Als je een automaat rijd maakt het niets uit . :wink: