Powerreserve en nauwkeurigheid Lemania 5100

Vraagje over de nauwkeurigheid en powerreserve van een Lemania 5100 powered horloge : ik ben van plan om een horloge met lemania 5100 werkje te verkopen, ik wil alleen de nauwkeurigheid en powerreserve van het horloge kunnen nakijken zodat ik deze kan vermelden. (of eventueel laten fixen indien nodig)
Ik draag het horloge niet dus het idee is om het manueel op te winden, na 24 de afwijking te noteren en na te kijken hoelang het blijft lopen.

Iemand enig idee hoeveel draaitjes ik de kroon moet geven om volledig op te winden, kan ik ‘overwinden’ ?
Hoeveel is een acceptabele powerreserve voor een L5100?
Hoeveel afwijking na 24 uur is acceptabel voor een L5100 ? (cosc is blijkbaar −4/+6 op 24h)

Alvast bedankt voor jullie input…

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&Lemania_5100

Zoals je ziet, wordt er een gangreserve opgegeven van 48 uur. Geen idee hoe vaak je moet winden. Ik denk niet dat je in de buurt komt van de 24 uur door een paar keer aan de kroon te draaien. Mijn advies is om hem 1 dag te dragen en dan af te doen om te timen.

Ergens tussen de 0 en +10 sec per 24 uur zou ik zelf acceptabel vinden. In de - zou ik niet willen hebben.

“overwinden” bestaat niet, in de zin dat het horloge dan stopt met werken. Je kan wel met lomp geweld de opwindveer breken van een handwinder. Bij een automaat gaat het sowieso niet, omdat de veer vanzelf gaat slippen in de veerton als de kracht te groot wordt.