Solar power, diverse kleuren.
Als een stukje boven budget ook een optie is zou ik deze oppikken. 70 u gangreserve maar met een accurater uurwerk dan van de Hamilton. Bovendien echt een heel fraai horloge en naar mijn idee erg scherp geprijsd. (Is niet mijn horloge)
Dit is heel mooi! Bedankt voor de tip!
En fatsoenlijk saffier. Niet het helderste op de planeet, maar wel prima. Ik zou nog steeds eerder de SJE085 kiezen omdat het een echte field watch is en de Longines meer pilot achtig aanvoelt, maar zeker ook een prima kandidaat. Longines is op het moment goed bezig.
You must choose. Qua of kwa. Tip: kwa is net zo correct als kua of qwa.
![]()
![]()
Specificaties moet je nooit in de weg laten staan van een horloge waar je een klik mee hebt of wat je gewoon erg mooi vindt. Zo zat ik vroeger nooit in de wedstrijd, maar onder andere @Brick heeft me daar in veel discussies in beïnvloed.
Eén van mijn favoriete horloges is mijn neo vintage Reverso. Geen hacking. Totaal niet waterdicht meer, ook niet spatwaterdicht. Niet bijster nauwkeurig. Een amplitude die een beurtje suggereert. Het is ook nog een skeer handopwindertje. Maar toch. Super. Draag hem vaak.
We zien het resultaat van je overpeinzingen graag tegemoet. Can’t go wrong with an Alpinist, denk ik maar. Sterker nog, die Hamilton is ook geinig als je met het glas kunt leven.
Alstublieft. En de achterzijde is beschermd door een extra laagje goud
de hunters case.
Prima horloge om door de week mee te gaan werken en indruk te maken in de boardroom op een zeer bescheiden manier ![]()
Ja ja en nu lijkt die niet duidelijk afleesbaar, maar dat is die eigenlijk wel. De wijzers en indexen pakken het licht prachtig op zodra je ook maar iets beweegt.
True that.
Mooi horloge. Maar evengoed hoort op een donkere wijzerplaat iets van een brush op de wijzers en een ribbeltje op de indices. Polijsten is voor lichte platen. Versta me niet verkeerd. Erg tof horloge verder.
De kast maakt alles goed. En de uren indexen icm de minuten indexen.
Ze bevallen beide erg goed en kan ze van harte aanbevelen. In die gevallen dat ik een horloge even op tijd moet zetten wegens te lang niet gedragen, geniet ik er eigenlijk ook wel van.
Voor het ruigere werk heb ik deze week een Casio G-shock gekocht, als daar een kras op komt doet het me geen pijn. ![]()
Goed om te horen dat deze in mn budget van 800 euro past, wil het voor dit pareltje wel oprekken naar 1000😅 ben niet de moeilijkste
Leuk! De Gshock is nu ook mijn doordeweekse werkpaard. Bijzonder dat zon ding vrijwel onverwoestbaar is, dat heeft ook wel weer wat leuks.
Hamilton khaki field. All the way. Niet eens over twijfelen. Ik heb een 38mm al twee jaar mijn vaste reishorloge. Heeft alles al overleefd.
Deze ja. Prachtig horloge.
Misschien is een Marathon SSGPM ook wat. Past met 720eu in je budget. Ondanks de 45u gangreserve heeft deze wel een paar unieke kenmerken:
- Daadwerkelijk mil-spec. Marathon levert nog altijd Mil-spec horloges aan Canadese en US militairen. Dus niet zomaar alleen de field watch looks.
- Tritium buisjes als lume. Dus geen gedoe met opladen van de lume, gewoon altijd zichtbaar. Althans, voor de komende pakweg 10-20 jaar.
(Evt. Ook met quartz uurwerk beschikbaar voor goedkoper en met voldoende gangreserve)
Mijn eerste advies in deze prijs klasse check chrono24 of ebay soms gaan dit soort horloges voor
25-40% minder weg. bespaard je een boel geld voor wat anders leuks
Zelf snap ik het probleem niet zo van het tijd verzetten. Ik weet dat bij sommige van mijn horloges oke sorry de iets duurdere +10k breguet en lange het goed zetten van de tijd en datum juist het mooiste vind van het horloge om na te gaan hoe het movement werkt en wat er wel niet allemaal binnen moet bewegen.
krijg beetje gevoel je wil een auto maar geen benzine of in gooien en ook niet opladen ja dan neem je de trein. of zoals andere zeggen een quartz niet de charmes en voor sommige weer ander gezeik.
Verder let ik zelf zelden op lange power reserve dus kan wel horloges voorstellen maar geen idee wat wat de gang reserves zijn.
Als eigenaar van drie Grand Seiko HAQ horloges moet me van het hart dat quartz plenty charme heeft. Ook de Mega quartz van Junghans, en zeer zeker de quartz horloges van The Citizen, of een Aquaracer solar, misschien een Cartier Tank Américaine quartz, en ga zo maar door tot aan F. P. Journe aan toe, ze hebben allemaal zo hun charme.
Niks mis met quartz.
Ieder zijn ding ik heb ook een quartz en draag hem ook geregeld toevallig vandaag nog. Maar voor mij persoonlijk mis ik de emotie zelfde als met een elektrische auto benzine heeft altijd meer emotie geluid geur. En bij horloges hetzelfde het geluid het gevoel van het mechanisme
Ben met je eens echter zijn zowel de tank als de fp journe wel zwaar overpriced voor wat het is kwa mechaniek.
Oh excuus. Zover had ik niet gelezen ![]()