PPPelikaan

Art deco gaat imo goed samen met Bauhaus (of is Bauhaus een vorm van Art deco?).

mooie combie voor de stijlvolle man

Hey Kubang, beetje dimmen graag, smaken verschillen en iedereen hier mag zijn mening geven over horloges, natuurlijk gaat het wel eens grof en ongenuanceerd aan toe…so what, je bent vrij om te reageren, maar om andere uurwerken dan deze saaie PPPPPPPPEllllliikan,bagger en shit te noemen vind ik respectloos naar de andere forumleden…dus…hou op of rot op…

kubang Schreef:

Schitterend uurwerk. Klasse. Zo,n uurwerk krikt
dit horlogeform weer helemaal op.

Ik heb het hier onder hand gehad met al die
shitjunk die je als forumlezer tegenkomt.

En van dat achterlijke commentaar helelmaal over
te zwijgen. Bagger en shit kun je over je heen
krijgen, Net zoals de meeste horloges die je ziet,
gewoon bagger en shit. Ik zou zulke troep niet
eens durven te laten tonen op een horlogeforum.
Ik zou me doodschamen.

Wie volgt met een klasse uurwerk. Houden zo en het
horlogeforum mag weer getoond worden op het
worldwideweb.

Beste Kubang,

Ik schrik een beetje van jouw reactie en om je eerlijk de waarheid te zeggen kan ik me ook helemaal niet vinden in het door jou geschetste. Misschien zou het voor jou verstandig zijn om eens de hand in eigen boezem te steken, vaak is het zo dat je krijgt wat je geeft. M.a.w. wanneer jij je iets vriendelijker en respect voller zou gedragen naar jouw mede forum leden, zij dat vanzelf ook naar jou toe zullen gaan doen. Of is dat teveel gevraagd?

Anders is het misschien een idee om zelf een forum te starten?
Dan zou je je daar kunnen vermaken met mensen die op dezelfde manier in het leven staan als jouw persoontje.

mvg, Frans

kubang Schreef:

Ik zou me doodschamen.

worldwideweb.

WTF?!?!

Zit je aan de drugs of zo? Het mooie van dit forum is dat iedereen gewaardeerd wordt. Ik kan ook plezier beleven aan een chinees uurwerkje van 40 euro terwijl ik ook horloges bezit van high end merken. Dat is het leuke van dit forum. Laten we dit zo houden.

kubang Schreef:

Ik zou me doodschamen.

worldwideweb.

Het wordt tijd om de kurk weer terug in de fles te stoppen lijkt me zo…

Inderdaad, leuke pen!

dreski Schreef:

Zit je aan de drugs of zo? Het mooie van dit forum
is dat iedereen gewaardeerd wordt. Ik kan ook
plezier beleven aan een chinees uurwerkje van 40
euro terwijl ik ook horloges bezit van high end
merken. Dat is het leuke van dit forum. Laten we
dit zo houden.

Helemaal mee eens. De meesten op dit forum zijn m.i. oprecht geinteresseerd in horloges en laten zich in hun mening of commentaar niet leiden door snobisme of afgunst. Of een horloge 10 euro kost of, bij wijze van spreken, een ton maakt voor de vraag of het interessant is ook niet echt uit. Aan beide uiteinden van het spectrum en bij alles daartussenin worden bijzondere en minder bijzondere prestaties geleverd.

Denk, bijvoorbeeld, aan Seiko 5 (ene uiteinde), Nomos Orion (midden) en PP5004 (andere uiteinde). Alle drie prestaties van formaat.

needfull Schreef:

kubang Schreef:

En van dat achterlijke commentaar helelmaal
over
krijgen, Net zoals de meeste horloges die je
ziet,
Ik zou me doodschamen.

Wie volgt met een klasse uurwerk. Houden zo en
het
worldwideweb.

Het wordt tijd om de kurk weer terug in de fles te
stoppen lijkt me zo…

Mijn beste,

Ik sliut mij volledig aan bij de vorige posten, doch wil ik er nog één tekst aan toevoegen:
Kubang;

Beheers je gevoel voordat het jou beheerst!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mijn beste,

Een mooie, blijvende klassieker. Een horloge pur sang. Tijdloos met een blijvende esthetische schoonheid welke een begeerte is voor het oog en een grandeur voor de persoon welke zich manifesteert in de wereld van de ‘Haute Horlogerie’

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Sorry dat ik ff was afgeleid maar ik vind de combinatie horloge en pen schitterend (tu)

mvg, Frans

Het is een mooi setje(tu), maar de vulpen is niet mijn ‘cup of tea’ (en kubang onderhand ook niet, moet ik helaas zeggen:()

Bauhaus is geen vorm van Art Deco, maar wat doet het er toe! Pen en horloge zijn prachtig. En misschien bewijs je met deze foto dat echt mooie ontwerpen altijd goed samen passen, welke stijl ze ook zijn! Geldt voor horloges, pennen en gebruiksvoorwerpen.

PP maakt eigenlijk alleen maar mooie horloges. Mooi qua techniek en mooi qua vormgeving; hoe oud ze ook zijn, het zijn tijdloze horloges (is dit een contradictio in terminus?)

Wat ik nog wel eens zie op andere fora, is de -vermeende- samenhang van wapens (messen en vuurwapens…) met horloges. Daar schrik ik elke keer weer van. Dan is jouw combinatie van een mooie Pelikaan met een Patek stukken mooier en aangenamer om naar te kijken!

Menno

Fantastische combinatie.

Ik heb een Peilikan M800, en dat is mijn meest betrouwbare vulpen. Hoe lang je hem ook niet gebruikt hebt, je pakt hem op , schroeft de dop los, en schrijven maar…

Vulpennen, horloges…, je kunt er menig forum mee vullen. Deze combi van horloge en vulpen spreekt me enorm aan. Mooi! (tu) Geniet ervan, Rainer!

En om nog even aan Kubangs reactie te refereren: ik denk dat ieder horloge hier op z’n plek is. Sterker nog, dat lijkt me niet eens een discussiepunt op dit forum. Zonde om hiermee de fraaie post van Rainer te verzieken! :frowning:

Nee kubang, Horlogeforum.nl maakt alleen deel uit van het worldwideweb. Er zitten hier echter beheerders. En als beheerder vraag ik je (voor de derde keer alweer) om normaal te reageren. Daarnaast staat het je volledig vrij dit forum te verlaten als de inhoud je er niet van bevalt.

Doe mij toch maar het horloge :smiley:

Mooooie combinatie!

Is het een vulpen?

VrGr,

Vincent

N E G E R E N

Mvg.
Okki

Prachtige combi Rainer, zou ik bij deze een verzoekje mogen plaatsen?

Een combi met de Calatrava en de NOMOS Orion (ik dacht dat je die al eens had gepost maar kan 'm niet terugvinden).

BVD (tu)