PR 516 GL die wat liefde nodig heeft

Lang gezocht maar eindelijk gevonden een PR 516 GL met een goede kast, perfecte dial en band voor een mooi prijsje. Ze heeft alleen wat aandacht nodig. Nieuw glas of polijstbeurt, een goede service beurt en waarschijnlijk reparatie. De dag-datum set met Maltezer kruis werkt goed (wat een idioot systeem). Bij opwinden schiet hij soms door. De secondewijzer loopt maar de urenwijzer blijft waar hij is…
Nou zoek ik nog een horlogemaker die dit kan doen voor een redelijke prijs. Zoals de groot filosoof Herman Vinkers al zei, “een beetje romantiek is leuk maar het moet wel betaalbaar blijven”.
Hebben jullie suggesties? Regio midden en Adam bij voorkeur.
Bij voorbaat dank!

@Tokes regio Nijmegen heeft de mijne gedaan.
Ben ik tevreden over.

In regio Amsterdam ken ik geen horlogemakers die ik vertrouw.

Hier is de op hf bekende lijst

1 like

Ik heb hem even uit de “ervaringen” rubriek gehaald. Het hoort eigenlijk in gezocht, maar als TL1 mag je daar eigenlijk (nog) niet komen dus maar even in Techniek gezet … :innocent:

Succes met je zoektocht en het herstel van je horloge!

Thanks!

Thanks, goed initiatief! Ik ga kijken

Glaasje vervangen is bij een PR516GL niet simpel omdat de chapterring aan de binnenzijde in het glas geklemd zit. Universele glazen passen daardoor niet en originele glazen zijn allang niet meer te vinden. Dus als het glaasje niet compleet gebarsten is: polijsten :innocent:

En maak even goede afspraken met je horlogemaker over dat polijsten, sommige halen er even de dremel overheen, daar krijg je een bobbelige bende van, een glaasje polijsten doe je met de hand.

1 like

Zoek een horlogemaker die een verticale lapideermachine heeft in plaats van zo’n simple polijstmachine. Dat is de enige manier om de kast origineel te houden.

Kijk anders op YouTube naar de nekkid watchmaker. Die laat zien hoe dit werkt.

1 like

Kalle Slaap

Ik doelde met polijsten eigenlijk alleen op het glaasje; kast moet je denk ik helemaal niet laten polijsten. Weet niet of de topicstarter alleen het glaasje bedoelde.

In het geval van de kast en band, inderdaad wat @EnricoTutti zegt; dan moet je iemand hebben met een lapideermachine :thinking:

1 like

Dank voor de extra info, ik denk dat ie nog goed te polijsten is. En begrijp wat je bedoelt met gedremelde glaasjes, die pik je er zo uit als je goed kijkt

1 like

Dank voor de tip. Het gaat alleen om het glas gelukkig, de kast is strak en nog mooi “scherp”

1 like


Hij is terug van de reparateur en helemaal in ere hersteld! Die diepte in de dial blijft heel mooi en uniek. Super blij mee.

11 likes