Prachtig! Dank je 👍

Ik betrap mijzelf erop dat wanneer iemand aangeeft m’n horloge prachtig of mooi oid te vinden, ik de neiging heb diegene te bedanken. Eigenlijk is dat best wel rrraaarrrr…immers het is niet alsof ik het horloge zelf heb ontworpen of gemaakt heh. :crazy_face: Raaarrrr…maar ben ik de enige?

afbeelding

Sorry…het is zaterdagmiddag en ik heb ff weinig omhanden behalve de wasjes die momenteel ronddraaien. :blush::smile:

19 likes

Ik snap wat je bedoelt en het klopt eigenlijk ook wel. We hebben eigenlijk geleerd om op deze manier sociaal over te komen.

Maar goed, als ik naar de boer ga en nieuwe groenten ga oogsten, zegt ook niemand: je hebt weer mooie groenten gescoord, prachtig, van harte! :joy:

4 likes

:joy: Nee precies…

1 like

Zeker niet :sweat_smile:

2 likes

Niks raars aan ik heb precies hetzelfde😂

3 likes

Je hebt het niet gemaakt, maar als mensen je horloge mooi vinden vinden ze je smaak wel goed. Als je een compliment krijgt is het toch netjes om iemand daarvoor te bedanken?

7 likes

Prachtig topic, geen dank

7 likes

Gebeurd ook met kleding / auto’s etc natuurlijk. Is precies het zelfde

5 likes

Dan zegt alleen de verkoper:gefeliciteerd, je hebt zojuist een nieuwe auto gekocht. maar eigenlijk zegt ie: bedankt, je hebt m’n commissie een zetje gegeven. :crazy_face:

2 likes

Eigenlijk moet hij dank je wel zeggen :rofl:

3 likes

Exact! ,:rofl:

2 likes

Mijn beste,

Prima toch!!
Het danken van jou, is aandacht geven aan het schenken / de aandacht voor jou (Horloge).:watch:
Immers,
“We moeten niet bang worden om van het leven te genieten”.
En dat kunnen we ook vinden in de kleine nuances van het complimenteren!!

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

17 likes

Mooi verwoord zoals altijd Coenraad. :ok_hand:

2 likes

Nee ik het als een bevestiging in mijn smaak. En degene toont interesse….dan is dankjewel geen moeite toch :wink:

3 likes

Same here, ik zie dat als compliment voor m’n uitmuntende smaak voor horloges :slight_smile:

4 likes

Het bedanken voor dit compliment is uitstekend. Nee, je hebt het horloge niet ontworpen maar ik zie het als een compliment voor je keus en smaak!

3 likes

Als ik iets goeds heb gekocht bij m’n groenteboer zal ik ook niet nalaten om hem dat compliment te geven. Ik weet ook wel dat hij de groente niet verbouwd heeft, maar z’n inkoopbeleid is uitstekend, en da’s ook een dankbaar feit.

Zo wordt @daffie niet gecomplimenteerd met het ontwerpen van een mooi horloge, maar in feite gaat dat compliment over zijn goede smaak, mogelijk zelfs over het feit dat het horloge bij hem past of hem staat. Daar hebben @MisterMr en @Hans82 gelijk in.

Een dank je wel is dan op z’n plaats.

Als iemand tegen me roept dat ik er goed uit zie ga ik ook dank je wel zeggen, en begin ik niet over het feit dat ome Tanaka van Grand Seiko en de ontwerpers van Dstrezzed en PME daar voor te bedanken zijn. :slight_smile:

Nee, dat is dus niet raar.

3 likes

Maar we melden toch alleen dat we het horloge prachtig vinden.
We zeggen toch niets over jou.

1 like

Dat is alleen maar hoffelijk.
Als je door de stad loopt en iemand zegt bv hé David, wat een leuke schoenen.
Zeg je waarschijnlijk ook, dank je wel.
Jij hebt die schoenen, jas, horloge, whatever inderdaad niet ontworpen, maar je hebt ze wel uitgekozen.
Da’s dan toch ook wel een compliment waard.

2 likes

Ik begrijp het hoor. De post was dan ook met een knipoog. Het was tijd voor een zaterdagmiddag topic. :laughing:

4 likes