Prachtig klassiek uurwerk - Rothenschild

Dat Duitsers de naam ‘goede autoproducenten’ verdiend toegekend is, heb ik inmiddels aan levende lijven mogen ervaren.
Dat Duitsers ook horloges kunnen maken? Dat is een kwestie waar ik nog aan twijfel.

Helaas ben ik (nog) geen kenner op het gebied van horloges, en heb ik vele Audi ervaring puur en alleen van op de bijrijderszit naast mijn vader.

Inmiddels heb ik kennis mogen vernemen van de heuse DUITSE Rothenschild Date Timer.
Mijn streven is een budget van 100 Euro, om een boek te openen. Iedere Euro minder is natuurlijk welkom.

Graag zou ik van jullie weten, iemand ervaring met een dergelijke Date Timer?
Anders graag: Iemand met suggesties van horloges? Mijn evt eisen: doorsnede 36 tot 40 mm, n klein klokje (chrono of datum oid) op de wijzerplaat, en liefst Romeinse cijfers.
Een gewoon ‘saai’ niks speciaals horloge voor erbij vind ik ook heel mooi, tips?

Als ik naar een juwelier toe stap, kan ik hier ook over overleggen neem ik aan? En ligt (aangezien de gekte hierom hier) een Seiko 5 (evt. Aviator) binnen mijn budget?
De bedoeling van dit topic is voor mij om zoveel mogelijk te leren wat betreft horloges, en hopelijk tot een mooi horloge te kopen te komen!

Ik ben benieuwd, en zie jullie reacties met veeeeel plezier en intresse tegemoet!

Hoogachtend gegroet,
Sander

Welkom!

Aan echte Duitse horloges hoef je niet te twijfelen, Glashütte Original, Union, dat zit op dezelfde lijn als de automerken, en meer, met navenante prijzen (op auto-niveau).

Rothenshild komt ongetwijfeld uit China. Voor 100 euro kan dat ook niet anders. Kan best aardig zijn, maar is niet Duits.

De enige uitzondering is Seiko. daar koop je vanaf 50 euro een eigen mechanisch horloge.

Welkom Sanderr,

met je budget van 100,- moet een Seiko 5 zeker lukken! Tik maar eens in op Marktplaats “Seiko 5” of bekijk de site van Monsterwatches.nl of Seiko5.nl.

Of je iets nieuw en Duits voor 100 euro kan vinden weet ik niet, maar als je iets meer spaart kan je bijvoorbeeld hiervoor gaan:

http://www.awco.nl/produkt.php?id=1239&select=62&type=1&foto=1&produkt=1&pagina=1&nummer=1&HuidigeMerk=Max%20Bill%20by%20Junghans&Terugpagina=1&Laatste=0

@ Quote: Dat Duitsers ook horloges kunnen maken? Dat is een kwestie waar ik nog aan twijfel.

Helaas ben ik (nog) geen kenner op het gebied van horloges,

Ach, Lange & Söhne, Glashuette Original, Nomos, Union (damals), Tutima, usw, usw.

hcptdg Schreef:

@ Quote: Dat Duitsers ook horloges kunnen maken?
Dat is een kwestie waar ik nog aan twijfel.

Helaas ben ik (nog) geen kenner op het gebied van
horloges,

Ach, Lange & Söhne, Glashuette Original, Nomos,
Union (damals), Tutima, usw, usw.

Vergeet Stowa niet! (tu)