Prachtige macrofoto

Op DPReview, het vooraanstaand fotografie-forum staat een macrofoto van het binnenwerk van een horloge. Het mooi versierde binnenwerk is vlijmscherp weergegeven en zou mooi kunnen dienen als desktop-foto van een PC. De titel van de foto is ‘Wheels of Time’.

3 likes

Doe 's een linkje dan, dat mag nog gewoon hoor… :wink:

Niet nodig, google gewoon dpreview.

4 likes

Ja, dat is hem, maar als je die in zijn volle scherpte wil zien en copiëren, dan moet je naar die site gaan.!

1 like

Oké. Dan niet.

@Capibara, thanks! :ok_hand:

Hier staat de foto in kwestie (full size).

3 likes

Link werkt niet bij mij.

Edit: nu wel, Junior👍

1 like

Dat is o.a. de reden. Gewoon googlen.

Aangepast naar de plek op DPReview, scheelt je zoekwerk. :slight_smile:

1 like

Voor mij is het leuk om mensen met DPReview kennis te laten maken. Het is voor lieden die een camera of lenzen willen aanschaffen de beste bron op digitaal fotogebied, ook voor printers en bewerkingssoftware.
En, het haalt je Engels een beetje op…

2 likes

Sommige mensen kennen DPReview al als hun broekzak. Ik dacht zelf echt dat het om de foto van een uurwerk ging. Maar be my guest als je hier reclame voor een ander forum wil maken.

Terug naar de foto: Mooi! :ok_hand:

Ps laatste reactie mijnerzijds over DPReview. :innocent:

1 like

Wat een stekelig antwoord! De foto is mijn eerste gedachte.

3 likes

Excuus voor de toon.

1 like

Sans rancune.

1 like

Geen copyright of naamsvermelding van de fotograaf?

prachtige foto Willem

Ik gaf die tip opdat men de foto voor eigen gebruik van die site kon downloaden in volle resolutie. Dan is naamsvermelding m.i. niet nodig. De maker van de foto heeft er de eerste prijs mee gewonnen in een regelmatig veranderende competitie. Alles hieromtrent is op de foto-site te lezen. Enige kennis van de Engelse taal is wel prettig. Digital Photo Review is een toonaangevend blad waarvan vooral de lens- en toestel-beoordelingen alom erkend worden als de beste. Ik heb er geen belang bij dit rond te zingen, maar heb er veel leerzaams gevonden, ook in andere topics. Nu ben ik zelf erg off topic merk ik…

1 like

Prachtig gemaakte macro foto. Scherp over de hele afbeelding, mooi uitgelicht, mooie verzadigde kleuren.
Maar… zo’n super scherpe macro is ook meedogenloos in het weergeven van de minder fraaie zaken.
Ik zie ongepolijste raderen en tandwielen, een ongepolijste ruw gefreesde platine, en uhm… blauw geverfde schroefjes? Goeie fotograaf dus, maar met wat minder kennis van horloges.
Waar kijken we naar? Aha, een Sea-Gull ST3600 Skeleton hand-winding uurwerk, volgens een alerte reactie op DPReview. Een aardig werkje in zijn soort en klasse, maar niet echt een schoolvoorbeeld van een fraai afgewerkt caliber. Dat kan beter, zelfs bij een Chinese Unitas kloon.
Nogmaals: hulde voor de fotograaf, en dank voor het delen @taaiewillem (oprecht), maar als ik een prachtig uurwerk als desktop op mijn PC wil, kijk ik toch liever naar iets mooiers.

1 like