Ik moet bekennen dat ik meer lees dan post hier op het forum. Deze update wil ik jullie toch niet onthouden, te meer ik Grand Seiko door dit forum ben gaan waarderen.
De kogel was door de kerk. Ik wilde een stalen horloge naast de duiker die ik al heb. Eerst mijn ogen laten vallen op een Tudor Black Bay 41 en daar zelfs een order voor geplaatst. Tot mijn teleurstelling bleek ook Tudor lange levertijden te hebben en zelfs geen verwachte leverdatum te kunnen noemen. Dat verpestte voor mij de beleving die ik bij een aanschaf in deze prijsklasse verwacht. Order geannuleerd en de honger geprobeerd te stillen door de aanschaf van een SARB033. Erg mooi maar toch nog niet waar ik naar op zoek was.
En zie daar, het “Laat je Grand Seiko zien” topic. Zo veel moois en zo veel enthousiasme. Een Spring Drive moest het worden! Nog getwijfeld over de SBGA293. Uiteindelijk gekozen voor de SBGA375 die vandaag binnen is gekomen.
Ik heb natuurlijk alle unboxing video’s die er zijn wel bekeken de afgelopen periode. Erg gaaf vandaag mijn eigen horloge uit te mogen pakken! Mooi, mooi, mooi!
- het lijnenspel van de kast
- de glijdende secondewijzer die je op de bijzondere Spring Drive technologie wijst
- zelfs de door velen gehate Power Reserve Indicator vind ik gaaf. Mooie complicatie die je ook nog eens attent maakt op de ruime gangreserve.
Een beetje gespannen de band op maat gemaakt, om maar geen krasje op de band te maken met de schroevendraaier. En om de pols!
Hierbij de foto’s. Wellicht in de toekomst nog wat meer, zodra ik echt de tijd heb genomen met macrolens en statief.