Pre owned Watches in rome

Goedendag allen!
Ik ga dinsdag een weekje op vakantie naar het prachtige Rome samen met mijn vriendin. Hier wil ik natuurlijk de passie voor de pre owned horloge markt voortzetten in Italië. Wie o wie weet of er nog mooie plekjes zijn in Rome ( zowel dealers of handelaars ) waar ze horloges te koop hebben staan. Ik neem een flinke zak met duiten mee en ben van plan om hier mijn eerste Rolex aan te gaan schaffen. We moeten het wel in Nederlandse stijl blijven doen dus we gaan proberen om wat te handelen met horloges die mijn privé mogen verlaten. Let me know !

https://instagram.com/mastrolorenziorologi?utm_medium=copy_link

Hier zijn ze erg aardig en hebben veel vintage liggen.

Duca1962 is ook een aanrader, maar zij hebben meer modern.

Ik zou je eerst goed oriënteren op alle vintage modellen. De vintage markt is een bijzondere markt waar bij het aan te raden valt niet als leek er hals over kop in te duiken. Je moet 100% zeker weten dat het horloge periode correct is. De juiste dial. Niet te veel gepolijst of foutief (lees kapot) gepolijst. De originele wijzers etc. Zou als eerste aankoop wellicht iets dichterbij huis kopen. Buy the seller. Amsterdam Vintage Watches bijvoorbeeld dan weet je dat het horloge tiptop in orde is en voorzien is van een recente service. In het buitenland heb je niet 1,2,3 zicht of het een betrouwbare dealer is en of het horloge 100% in orde is en periode correct met periode correcte onderdelen. Als er wat mee is is het lastig om weer terug naar Rome te gaan. Zou er alleen wat kopen als je extreem goed je huiswerk hebt gedaan…

Wat is je budget? En heb je interesse in een specifiek model?

1 like

Ik heb niet bepaald interesse in een specifiek model. Als ik wat gaafs tegenkom en het ie liefde op het eerste gezicht dan pas ga ik overwegen om het te kopen

Succes.

Is wel gevaarlijk in de vintage wereld. Tenzij je bij een gerenommeerde dealer koopt moet je echt wel opletten. Je koopt zo een puinbak.

Maar doe wel goed je huiswerk. Zeker als je voor vintage gaat. Dat is mijn goedbedoelde advies voor jou. Liefde op het eerste gezicht kan een gevaarlijke raadgever zijn. Zoals @Ruud hierboven ook al aangeeft.

Maar wat is je budget?
5k, 10k, 20k, 50k, 100k of 200k+?
Je kunt het op de vintage markt namelijk zo gek maken als je zelf wilt…

Ja dat weet ik, maar ben overtuigd dat je met 5 k prima uit de voeten kan komen voor een 1601 of een 03

Dus je gaat opzoek naar een vintage Datejust. Die zou ik persoonlijk bij Amsterdam Vintage Watches kopen.

1 like

Misschien kan Jasper volgende week ff naar Rome vliegen.

6 likes

Dat moet zeker lukken… zolang je maar weet wat je koopt… hoe de brushing moet. Welke platen kloppen… of t geen redials zijn.

Ik vertrouw mezelf met een aantal merken… maar als ik wil weten of een rolex klopt zou ik Han vragen bijvoorbeeld. Dat is toch wel de dj en day date expert imho.

Ik zou zelf eerst lekker in de materie duiken, we hadden het gisteren nog over mijn schitterende 16233 :rofl:

Die kwam ik tegen in mijn oriëntatie op 16233 gebied. Voor dat geld heb je nu een watch only. Stond strak geprijsd.

1 like

Nog niet zo gek lang lid en veel vragen over echtheid en waarde; ik zou het niet doen als ik jou was

Als je keuzespectrum breed is (zoals in: vintage&Rolex) en geen specifiek model op het oog hebt, lijkt het me onmogelijk om in zo’n korte tijd voldoende kennis te vergaren over een vintage aankoop. Zeker bij Rolex is de mogelijkheid op een kat in de zak dan wel groot.

Waarom niet bij een verkoper in Nederland met goede bekendheid op dit gebied? Het is jouw geld, maar om nu te opteren voor een hele dure les is niet verstandig.

Ik wens jullie iig veel plezier bij de Romeinen.

Volgens mij verkopen die rolexen meer onder de 8k.

Ik heb helemaal geen verstand van Rolex, maar is dit niets voor je?

1 like