Precista, Traser of Steinhart?

Ik wil een stoerdere klok voor vakanties en voor het weekend. Ik heb een Longines Legend Diver, Pequignet Chronometre, MeisterSinger No3, allemaal nette klokken.

Er zijn een aantal modellen die mij aanspreken.
Een is de Precista PRS3. Al een ander topic geopend over dit merk. Prijs kwaliteit is erg goed, volgens velen. Een beetje stoer, kan overal bij gedragen worden.

Maar de Traser P6600 Shadow spreekt me ook erg aan(lekker ligt en stoer) Kan niet overal bij gedragen worden, maar ja daar heb ik de ander klokken voor.

3e optie is de Steinhart Ocean Black GMT. GMT functie vind ik wel leuk(4 keer per jaar nodig ivm werk naar Engeland. Maar ja, dat uurtje is niet zo spannend maar blijft leuk) Dit is ook een wat netter horloge.

Precista en Steinhart zijn 42mm en de Traser is 45mm. Prijs ligt redelijk bij elkaar. Tussen de € 250,00 en € 375,00.

Ik merk dat ik neig naar de Traser.Toch een andere klok dan de andere en degene die ik al heb.

In mei wil ik de knoop doorhakken zodat ik tijdens de vakantie van mijn nieuwe aanwinst kan genieten. To be continued…

Ik vind de Precista erg mooi, maar de Traser is ook leuk en de Steinart vind ik persoonlijk in deze configuratie minder mooi, lastige keuze :S.
Succes met kiezen!!

Mvrgr, Andre

Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista,Precista, gewoon omdat ie het lekkerst is.
(Hoewel ik zelf de PRS18 lekkerder vind)

De traser, triton is fantastisch!

Precista is zonder meer goed maar is wel fors in gewicht en formaat.
Ik heb ooit een blauwe gehad.
De prs 18 is mijn favoriete Precista.

De traser is heel comfortabel ivm het lichte gewicht.
Ik heb een P6500.

Kwalitatief schat ik de Precista hoger in als de traser. De Traser is van kunststof en de militaire eisen voor deze horloges zijn niet zo hoog.

Steinhart…neuhhhhh.

Ik heb zelf het meeste met precista, niet in de laatste plaats om de eigenaar.
Traser vind ik zelf helemaal niets, voor mij meer een gimmickmerk.
Steinhart neutraal.

Om Traser (mb-microtec AG) als een gimmick-merk neer te zetten, terwijl het de originele firma is van de Tritium gasbuisjes, vindt ik nogal kort door de bocht.

• 1, mee eens, maar goed is de mening van Marz. Ieder zijn ding.:slight_smile:

Heb mijn woorden niet zo zorgvuldig gekozen.
Het is een gevoelskwestie: Traser heb ik altijd van gedacht : ‘typisch amerikaans’ en dat is gewoon niet mijn ding qua horloges.

lencoth Schreef:

Om Traser (mb-microtec AG) als een gimmick-merk
neer te zetten, terwijl het de originele firma is
van de Tritium gasbuisjes, vindt ik nogal kort
door de bocht.

Persoonlijke voorkeur voor mechanische horloges en kweenie welke dat zijn.

Uiterlijk vind ik de Precista vind ik het mooist en makkelijke allrounder om overal bij te kunnen dragen. Maar zoals je zelf al aangaf vind ik de Traser ook stoer en als je andere horloges hebt voor de rest van de gelegenheden en iets anders zoekt… Wel lijken voor mij de wijzers te veel op elkaar. Met name in het donker en mijn slechte oogjes is de tijd dan moeilijk af te lezen.

De Steinhart vind ik het minst geslaagd kwa design, maar een GMT is wel erg leuk/praktisch/passend voor op reis/vakantie.

De Precista heeft een stalen band en de Traser niet.
Steinhart vind ik niet zo mooi. Er is trouwens ook een titanium Traser mischien is dat wat? Deze is wel erg zwart namelijk.

Ik ging voor de precista, prachtige robuuste klok. succes met je beslissing

Precista, of ik wil mijn geld terug. :smiley:

De Steinhart kan je denk ik schrappen van je lijstje, volgens mij is de Black Sea een gelimiteerde uitgave van een Russich forum. Zullen wel een behoorlijke duit kosten als je er al aan kan komen.

Wilde hem zelf trouwens ook hebben destijds, maar vind 'm op deze foto eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

Wat denk je trouwens van een zwart Monster (evt. gemod) ? Zeer stoer en robuust.

Zwarte monster is niet mijn ding. Gemod misschien. Steinhart zal het idd niet worden. Thnx voor de feedback allemaal.

Steinhart kan best :slight_smile:

Vind de andere ook maar zo zo…

Maar dan deze : http://www.photowatches.eu/displayimage.php?album=18&pos=9

:wink:

Die is idd erg mooi.

Iemand ervaring met Dievas?
Hoor het graag.

jeronimo Schreef:

Hoor het graag.
http://i458.photobucket.com/albums/qq306/jhopstake
n/88044mm.jpg

Daar zou je bijna een eigen thread voor openen :wink:

jeronimo Schreef:

Hoor het graag.
http://i458.photobucket.com/albums/qq306/jhopstake
n/88044mm.jpg

Geen ervaring met de horloges, maar wel met de Nato’s, en die zijn dik in orde :smiley: