Precista, wie heeft welke?

jeronimo Schreef:

Mag ik vragen waarom je ze gehad hebt? Ben je
iemand die ze op voorhand koopt om na een tijdje
weer te verkopen? Als je er zo veel gehad hebt
neem ik aan dat ze wel fijn dragen.
Wel mooie modellen hoor.

Dit soort horloges kun je niet in de winkel bekijken of kopen en is simpelweg “op de gok” kopen toch de eerste optie (is ook vaak een impulsactie :+) en ja, dan kan het dus zo zijn dat ie weer verkocht of geruild wordt omdat er simpelweg geen klik is. Dit doet echter geen afbreuk aan het feit dat het nog steeds een goede klok is.

Ik heb bij alle klokken slechts 2 schoonheidsfoutjes kunnen ontdekken.
Bij de Speedbird staan de 1 en 2 op de wijzerplaat te ver uit elkaar en bij de PRS17Q zat de datum niet recht voor het gat.

Uiteindelijk heb ik voor de PRS17Q wel een goede vervanger gevonden met de Tutima 513 :smiley:

Uiteindelijk ben ik bij de PRS18Q en Broadarrow blijven hangen. Dit zijn voor mij persoonlijk de horloges die het gezicht Timefactors zijn en ik zelf het mooiste vind, maar hierover zullen en mogen smaken natuurlijk verschillen :wink:

Helder verhaal. Is ook jammer dat je ze nergens kan bekijken. Heb al een aanbod van een mede forumlid om het horloge te bekijken. Die Tutima is erg mooi. Mooi merk ook.

Ik heb een aantal Precista’s. Prijs kwaliteit is gewoon goed.

Prs 18 A en Q (first batch)
Prs 17 Q
Prs 14

Favoriet bij mij is de Prs 18 Q…omdat ie altijd goed loopt en bij/instellen niet nodig is.

De Prs 17 is prettig als je niet zo’n grote pols hebt…mijn gaat in de verkoop.

De Prs 14 is een mooie klok, mooi en goed gebouwd maar mist een beetje patina.

De Prs 3 heb ik gehad…redelijk groot en zwaar, wel goed gebouwd.

De 10-jaarsbatterij van de 18Q is ook erg prettig.

1 like

Ik heb een PRS-2 Dreadnought. Het is één van de twee Dreadnoughts die niet bestaan. Maar die kun je niet voor 500 euro krijgen :smiley:

1 like

Ik heb een Precista PRS-14. Een “goed” alternatief voor de Omega 300. Helaas ben ik er niet erg tevreden mee, dat kan komen door de erg witte kleur van de cijfers en indexen op de dial, het krasje op het scherm of de lederen band die vervangen moet worden. Ik zal nog wel eens wat plaatjes maken.