Precizie van een secondenwijzer

Waarom loopt bij sommige horloges de secondewijzer precies op de secondestreepjes, en bij sommige klokken, zoals de torgoen die ik
Zelf heb, bij sommige seconde aanduidingsstreepjes (ik noem ze maar even zo) er net voor of er net na ipv er precies op?

Kwestie van netjes de wijzer erop plaatsen.

Maar soms is de bedrukking ook niet helemaal correct, en heel soms is de “tik” van de wijzer niet rondom even groot.

Omdat de wijzerplaat dan niet nauwkeurig genoeg is bedrukt.

Automaat kopen …probleem weg , maar snap je irritatie , vind het ook storend zoiets. :?

sanderCertina Schreef:

Automaat kopen …probleem weg , maar snap je
irritatie , vind het ook storend zoiets. :?

Vind het slordig.

Ook bij een automaat (of in ieder geval mechanisch horloge) kan er een kleine afwijking zijn, maar het is dan in ieder geval wel een stuk minder.

Nog beter - een springdrive van Seiko, die glijdt rond :slight_smile:

Vreselijk irritant en getuigend van een matige kwaliteitscontrole/commitment. Zag je dat 5 jaar terug alleen bij goedkope klokjes, nu anno 2012 lijkt het geen fabrikant meer te interesseren of de afwerking op dit punt correct is.

Ik heb een Seiko Velatura DD om die reden ter reparatie (2 dagen na aankoop nota bene) terug gestuurd en gecorrigeerd weer ontvangen, het kan dus wel. Mag ook wel voor een klok van een kleine duizend pegels…