Vandaag was ik gezellig bij mijn moeder en tijdens het gesprek had ze het over het horloge van haar moeder. Een klein gouden dameshorloge, met vaste gouden band. Na enig zoeken in doosjes in de kast kwam het horloge boven water. Met 2 draaitjes aan de kroon liep ie al.
Er zit een net (ETA?) uurwerkje in, maar dat is niet zo belangrijk. Ik ben meer geïnteresseerd in het merk. Toen ik het horloge in handen kreeg dacht ik (als Pontiac liefhebber) in eerste instantie gelijk aan een Pontiac, omdat ik gelijk de “lange P” herkende van de oudere Pontiacs. Maar Prego zegt me helemaal niets.
De P op de wijzerplaat lijkt teveel op die van de Pontiac om er geen relatie mee te hebben. Is er iemand die hier iets over kan vertellen?
En het feit dat het een vintage horloge betreft met een ETA uurwerk. Volgens mij zijn er geen andere horlogemerken met zo’n P. Ik ben vooral benieuwd naar eventuele relatie met Pontiac.
Die P van Prego lijkt wel heel erg op die van Pontiac, maar dat doet die van Pirelli ook.
Dat kunnen we niet uitsluiten natuurlijk. Maar het op deze manier styleren van letters als logo gebeurde toen gewoon wel vaker.
edit: Oh, en er zaten ook wel Venus’ en Landeron’s in Pontiac. Maar ik weet niet of er voor 3 wijzer-kalibers in Pontiacs ook andere kalibers dan ETA zijn gebruikt?
Ik weet het één en ander over Pontiac en de geschiedenis van Pontiac en ik kan je vertellen, dat ik nog nooit van Prego gehoord heb.
Misschien een poging destijds om op een bekend merk te lijken ???