Premier kinetic niet meer op tijd

Ik vroeg me af of er soms forumleden de volgende issue herkent.

Als ik mijn seiko premier kinetic een tijd niet heb gedragen gaat hij na het uit “slaapstand” komen niet meer terug naar de correcte tijd.

Als ik 'm qua tijd goed zet en 'm blijf dragen blijft hij vervolgens keurig op tijd lopen.

Iemand een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Nog niet eerder aan de hand gehad.
In principe zou dit horloge een reserve van 4 jaar moeten hebben.
Als ie nog binnen de garantie zit zou ik m opsturen naar Seiko.
Heb je m met een week of 3 weer terug en dan weet je zeker dat het weer goed zit.
Zal wel een nieuwe batterij (EOU) of nieuw uurwerk worden.

Nu ik er over nadenk, dit moet bijna de eou wel zijn.

Deze is in 2006 via e-bay aangeschaft dus van garantie is geen sprake meer.
Waarom verdenk je de EOU? Ik dacht nml zelf aan een probleem met de unit/chip die de tijd bijhoud in de auto save stand. De wijzers draaien nml wel weer na het om de pols doen.

Bedoel je dat ie wel weer gaat lopen, of dat ie wel probeerd op tijd te gaan staan, maar niet op de juiste tijd stopt?

De wijzers gaan idd op zoek naar de juiste tijd. wat me opvalt dat is dat ze altijd meer dan de klok volledig rond gaan maar uiteindelijk stoppen ze op een verkeerde tijd.

Dat ze meer dan de klok rondgaan heeft te maken met of het Am of PM is.
Zal Seiko even bellen voor je.

Het is geen bekend probleem, maar klint als een fout in het uurwerk.
Batterij vervangen zou de oplossing kunnen zijn (ongeveer 50 euro bij Seiko) maar als dat niet werkt is de enige oplossing een nieuw werk en dat zou ongeveer 200 euro kosten.

Ok dank je voor de info.

De batterij vervangen wil ik nog wel overwegen. Voorlopig heb ik nog twee andere horloges in de reparatie waar ik eerst de kosten even van afwacht. Zoals gezegd loopt het horloge gewoon goed wanneer ik het dagelijks draag.
Het werk moeten vervangen van een horloge wat in de afgelopen 5 jaar plusminus een jaar polstijd heeft gehad gaat me te ver. Zou voor mij ook een kinetic afknapper zijn.

Waarom breng je hem niet naar Robbie, hij kan er ook wat mee denk ik.

Tuurlijk, dat kan ook, Robbie zal het allicht goedkoper doen.