Presentatie!

ik heb inmiddels een aardige verzameling horloges opgebouwd; ze liggen, staan en zijn op verschillende plekken

en manieren in mijn huis opgeslagen. Is er iemand die me kan helpen aan een mooie, presentabele manier van

opbergen?? Ook adviezen (ervaringen) waar dit soort (vitrines?) verkocht / gemaakt worden zijn welkom

heb ooit eens voor mijn verjaardag een soort “hangende” vitrinekast gekregen met een glazen deur van
veiligheidsglas.(lijkt op een keukenkastje maar dan minder diep).Daar hangen 3 rollen in onder elkaar elk
bekleed met "fluweel"of zoiets.Daar kun je aardig wat klokjes omheen hangen.

Porbleem met zo’n vitrine is dat als je een wat grotere pols heb alle horloges met stalen band naar beneden hangen.

@Marcelk: over hoeveel horloges praat jij als je het hebt over een aardige verzameling?

Dat klopt!!!

Ik heb voor geloof ik 39 euro een vitrinekast bij Ikea gekocht. Met een lampje erbij, kost ook nog een paar euro.

Dit is de bovenste “plank”:

Dan heb je nog twee glasplaten en natuurlijk onderin een “houten” vloer.

Jürgen Schreef:

Porbleem met zo’n vitrine is dat als je een wat
grotere pols heb alle horloges met stalen band
naar beneden hangen.

dat vind ik niet eens hhet probleem, het probleem is dat als ikmijn horloges aan de wand hang ze nogal snel gestolen kunnen worden,…

ik bewaar ze goed in twee kisten ( en een aantal los ) en als ik ze wil zien zet ik de kist gewoon open op tafel.

Zelf heb ik dit soort systeem ook uitgedacht en in een vitrinekast (één zijde glas) gezet

Benodigdheden:

  • 3 plankjes: 10 cm breed, hoogte afhankelijk van hoeveel rollen je er in wil hangen
  • dunne bezemste(e)l(en)
  • isolatiemateriaal voor verwarmingspijp (polsdik) die om de bezemsteel past
  • mooi stofje
  • lijm

Zaag de bezemstelen op de maat die je wil hebben. Daarna zaag je aan de kopse kanten van de stelen een half maantje van ong. 1 cm diep af.
In 2 plankjes zaag je om de ong. 8 cm een gleuf uit waarin precies het halve maantje van de bezemsteel past. Dat voorkomt dat de rollen gaan kantelen.
Bevestig de 2 plankjes middels het derde (evt een vierde) plankje aan elkaar (niet aan de zijde waar de gleufjes zitten).
Plak het isolatiemateriaal over de bezemstelen. Daarover plak je de op maat geknipte stof. Zorg ervoor dat de naad van de stof niet in het zicht blijft.

Als je geen vitrinekast hebt, kun je er nog een kastje omheen bouwen.

groet,
Peebee

Henrik, waar heb jij die mooie horlogehouders gekocht ?
Is dat kunsstof of glas ?

Paul
het betreft zo’n 15 tot 20 horloges met een tendens naar meer

Dat is inderdaad het belangrijkste, zorg dat het allemaal inbraak/diefstal ongevoelig is. Zorg ervoor dat je ook een kluis ergens, bij voorkeur bij een bank hebt.

allemaal bedankt voor jullie input! het heeft me een aantal ideeen opgeleverd; (zelfbouwen, een kluis in de buurt).

Ik denk dat ik zelf maar ga klussen (zal wel ff duren, ben niet zo heel erg handig), maar als ik wat heb, dan laat ik het weten…
Nogmaals bedankt
Marcel

Op marktplaats kijken voor een passende vitrine deze kostte 25 euro :