President bracelet

Dag allemaal!

Ik zie veel oudere Day Dates op een leren band of een president met concealed clasp. Nu vroeg ik mij af waarom er zoveel oudere DD aangeboden worden zonder de originele band aangezien de concealed clasp volgens mij sinds 2005 pas is toegepast.

Ligt de oorzaak hiervan aan dat de gouden banden door de zachtheid minder lang meegaan en deze door de jaren heen vervangen zijn.

Ik ben benieuwd naar het antwoord!

1 like

Naar mijn weten kwam de Day-date altijd op de ‘concealed’ clasp. Met concealed bedoel jij ook wel de ‘hidden’ clasp, of wel ‘verbogen’ sluiting toch? Waarbij je alleen het Rolex kroontje ziet.

De Jubilee band voor de Datejust kwam inderdaad wel rond 2005 met een concealed clasp.

1 like

Verbogen is verborgen. Sorry, kan niet editen. #tl1life

1 like

Nee hoor, vintage Day-Dates hebben zeker nog een baksluiting. Kijk maar eens naar de vroege 1803 referentie.

Maar de concealed clasp is er al veel langer dan 2005. Geen idee waar die info vandaan komt. Het zou toch gek zijn als al die banden al eens vervangen waren? Vooral niet des Rolex, kwaliteit is zeker niet slecht. Waarschijnlijk bedoelen ze met 2005 de Datejust op Jubilee met hidden clasp.

Bij de Day-Date is de hidden clasp er al vanaf begin jaren ‘70 ergens als ik me niet vergis. Deze modellen hebben ook al veel langer saffierglas bijvoorbeeld.

2 likes

Klopt. Ik denk dat ik het jaartal 2005 verward heb met de jubilee bracelet. Thanks voor de antwoorden! Mijn voorkeur gaat uit naar 18038 of een 18238 met een gouden president met concealed clasp…

1 like