Vroeger, lang geleden, had ik een horloge, weet niet meer welke, waar ik naar luisterde als het 's avonds donker werd, in bed. Dat getik maakte me rustig.
Tegenwoordig, nu ben ik ook wel een beetje dover, hoor ik geen getik meer in de horloges… ze lopen zo soepel!
Ik heb nu gelukkig wel twee machientjes waarvan de rotor lekker luid heen en weer draait… dat maakt me weer even blij en gerustgesteld dat daarin dat kleine kastje alles naar behoren werkt!
Wie van jullie mist ook het getik(t) van zijn horloge(s)… ?
Ik houd mijn horloge soms weer even naast m’n oor om te luisteren naar die prachtige rikketik…het blijft toch een klein wonder zo’n volledig automatisch machientje om je pols
Soms doe ik dat ook wel eens omdat het zo’n lekker geluid maakt. Vooral het 9300 kaliber van de Omega gaat als een razende tekeer. Het is heel subtiel, maar als je het horloge dichter bij het oor houdt, hoor je een machinegeweer van tikjes. Bij de Spring Drive heb ik dit ook geprobeerd, maar dat lukt me nooit…
Mijn 7 steens Kirovskie hoor je op een halve meter afstand nog vrolijk tikken.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/k5_zpscyu1ihw9.jpg.html][/URL]
"k heb mijn horlogekist in de slaapkamer staan… en daar tikken tegelijk een stuk of 4 horloges op 18000, een tweetal op 21600, één op 19800, en één op 28800, en dan nog 2 quartzen die op de seconde tikken… dat is werkelijk een “tikjesconcert”… heerlijk om naar te luisteren…
Tikkende klokken aan de muur maken mij nog gekker dan dat ik al ben.
Dood zenuwachtig word ik ervan!
Horloges liggen in een la.
Als ik bij iemand blijft slapen met zoon tik klok aan de muur kruip ik me bed uit om het batterijtje te verwijderen
Geef mij maar onweer