Preview Halios Seaforth

Ik heb mijn 1521 er ook voor verkocht. Maar die mis ik toch ook nog wel een beetje.

+1

Ik heb er nog wel een in de aanbiedingšŸ˜„

Een PVD versie. :cry:

Wat denken jullie. Zal de eerste batch Seaforths (no date) uiteindelijk een beetje dezelfde status krijgen als de Longines Legend Diver no date tov de versie met datum?

1 like

Hmmm, doordat de eerste batch een Miyota heeft en de tweede (en derde ook dacht ik) een ETA zullen veel mensen naar de Zwitsers aangedreven versie neigen denk ik. De wijzerplaat keuze van de eerste versie was wel mooier met dat pastel blauw en donkerblauwe sunburst. Als ze in de derde batch de datum weglaten, weer een ETA er in knallen en de mooiste wijzerplaten van de eerste twee batches uitleveren dan is dat de winnaar van de drie denk ik.

2 likes

Serie 2 heeft al een ETA 2824-2 ā€¦ EDIT. Laat maar ā€¦ lees verkeerd :coffee:ļø

1 like

Die heb ik al lang niet meer.
Ik heb een zwart polished op het moment.

1 like

Jij hebt beide mogen vasthoudenā€¦ Wat vond je van het verschil tussen beide qua geluid van de rotor? Ik dacht ergens te lezen dan ook de tweede batch wel een lawaaimaker was?

Ah de mooiste versie. Wat moet die kosten? :see_no_evil:

Dat heeft inderdaad iemand geroepen maar wat mij betreft ten onrechte. De tweede generatie is veeeeel stiller dan de eerste en ik hoor geen verschil met andere ETA aangedreven horloges. Het enige wat je zou kunnen beargumenteren is dat de kast relatief bescheiden is waardoor je iets meer rotor geluid hebt dan in een flinke klatser, laten we zeggen een Tudor Black Bay.

2 likes

Niet iemand, ik.
Als de Halios op het nachtkastje ligt, dan heb ik een soort resonantie en hoor ik het ā€˜tikgeluidā€™ door het nachtkastje heen. Bij mijn Squale hoorde ik ā€˜m uberhaupt niet, al legde ik ā€˜m tegen mā€™n oor.

De rotor hoor je alleen als je ā€˜m beweegt en naast je oor houdt trouwens.

Voor mij is de datum een plus trouwens. Ik vind het ook keurig weggewerkt zo, op de 6-uurs positie. Ik denk ook idd dat de stap naar ETA voor veel mensen een plus is, terecht of niet.

1 like

Oh ja dat was het.

Die is inderdaad een stuk dikker.

Hoor ik precies zo, daarom vouw ik het bandje er onder en dan hoor je het dus niet.

1 like

Was btw ook bij de eerste serie met het Miyota uurwerk, denk dat het dus iets met de vorm van de kast heeft te maken?

Ja zal wel aan de kast liggen was ook mijn conclusie. Ik heb er geen last van en vind het fijne draagcomfort en slicke design wel zwaarder wegen dan dit geluid.

Iemand al met banden geƫxperimenteerd?

@daffie kom er maar in

U vraagt wij draaienā€¦ :wink: De standaard bandjes kent Alex uiteraardā€¦heb verder ook nog mijn Hirsch Heritage er op gezetā€¦

6 likes

ā€¦en op mā€™n Two Stitch Straps reversed leather bandjeā€¦

9 likes

ā€¦en ook nog even op een Hirsch Lucaā€¦

4 likes

Netjes man!

1 like