Vanmiddag dit filmpje gekeken. Met dank aan @Parachrom. Ik vond hem echt het delen waard en ik zag hem hier nog niet in de lijst. Dus credits @Parachrom. Op zijn minst grappig om over na te denken hoe je het zelf zou indelen.
Geweldige gast, al zijn videos zijn top!
Meteen maar even mijn lijstje eronder dan
GOD
- Rolex
- Patek Philippe
- Jaeger LeCoultre
- A. Lange and Sohne
AMAZING
- Vacheron Constantin
- Audemars Piguet
WOULD BUY
- Omega
- Catier
- Tudor
- Ulysse Nardin
- Bulgari
- Casio
MEH
- Breitling
- Tag Heuer
- Grand Seiko
- Seiko
- Jacob &Co
- Longiness
- IWC
TRASH
-MVMT
HUBLOT
- Hublot
Wel benieuwd hoe de lijstjes van mensen er uit zouden zien als er alleen merken op mochten staan waar je zelf ook echt ervaring mee hebt.
Gast is een Nederlander in noord-Ierland
Waarom moet je ervaring met een merk hebben voor je een mening kan vormen ??
Sommige merken vind ik net om aan te gluren, sommige merken maken horloges met een ETA off the shelf movement en vragen duizenden euro’s, en sommige merken dragen niets bij aan de horlogewereld en bouwen geen ‘heratige’ op.
Daar ga ik geen geld aan uitgeven, staat iedereen vrij om dat wel te doen natuurlijk
Ik zeg niet dat het moet, maar dat het me interessant lijkt. Perceptie en werkelijkheid liggen nog wel eens stukje uit elkaar, vandaar.
Er zijn best wat merken die ik puur op basis van perceptie zeker aan mij voorbij zou laten gaan, maar wellicht als ik ze in handen zou hebben er anders over zou denken
Voor mij persoonlijk heb ik enkele merken zo staan
S
A. Lange
Patek philippe
Vacheron
A
JLC
Grand Seiko
B
Rolex
Tudor
Ulysse
IWC
Oris
Casio
C
Breitling
Tag
Omega
Richard mille
D
MVMT
loretti
Daniel wellinton
Laat ik ook mijn lijstje posten en daarna ook een kleine stemverklaring bij een aantal merken;
GOD
- Patek Philippe
- Jaeger LeCoultre
AMAZING
- Vacheron Constantin
- Audemars Piguet
- A. Lange & Sohne
- Ulysse Nardin
- H. Moser & Cie
WOULD BUY
- Omega
- Catier
- Bulgari
- Casio
- Grand Seiko
- Longiness
- Oris
MEH
- Breitling
- Tag Heuer
- Seiko
- Jacob &Co
- IWC
- Rolex
- Invicta
- Tudor
TRASH
- MVMT
HUBLOT
- Hublot
Zo, mensen die nog op hun stoel zitten?
Rolex bij de meh? Hoe kan dat? Iedereen houdt van Rolex toch?
Ik vind het prachtige horloges om te zien, maar qua uiterlijk doen ze het gewoon niet voor me. Niet omdat ze lelijk zijn, maar omdat ik ze al verdomd vaak zie. Iedereen wil er wel één en dat maakt het voor mij een no go. Ik hoef niet zo nodig meer iets te hebben als iedereen het wil hebben. Om een collega een beetje te parafraseren over een ander onderwerp; een beetje alsof de vrouw van je dromen in haar Eva’s kostuum Patrick Zeester speelt, maar je wel de 10e bent die even mag die dag… Geef mijn portie maar aan fikkie. Hoe mooi ook, ik kan er dan denk ik niet meer van genieten.
Tudor zou bijna bij de would buy staan. Nu ze geen overtollige Rolex-kasten meer van een ETA-uurwerk voorzien, beginnen ze een eigen gezicht te krijgen. Alleen die snowflake-hands! Nergens voor nodig. Ze hebben ook modellen zonder. Maar Rolex zal wel gedacht hebben dat ze iets eigen gimmick-achtig nodig hebben, zoals de Mercedes-wijzers van Rolex. Verder betere prijs, net zo’n goede kwaliteit als Rolex en niet zo extreem gewild. Niet iedereen heeft er een of hoeft er mee te lopen. Tudor zou dus eerder op de would buy gaan als Rolex.
Verder heb ik H.Moser & Cie toegevoegd in het lijstje. Wat een prachtige horloges. Als ze 59 jaar langer hadden bestaan (het huidige bedrijf is een herstart) dan hadden ze wat mij betreft bij God-status gestaan.
Invicta toegevoegd en bij Meh. Sommige horloges zijn leuk (die 1953 bijvoorbeeld is een hit) en goede kwaliteit. Maar andere zijn het materiaal waar ze van gemaakt niet eens waard en zouden wat mij betreft bij Hublot geplaatst mogen worden, als dat al niet tevee eer is. Zoek bijvoorbeeld eens op invicta Cable watch op Google en browse even door de plaatjes.
Verder Oris toegevoegd. Imho toch een beetje een goedkopere variant van Omega. Ook uit de Swatch-Group en dus met ETA’s uitgevoerd, met af en toe wat leukere horloges en soms een paar net-even-niet horloges. Mag dus lekker ook bij de Would buy.
H. Moser… compleet vergeten. Wat zijn dat gaf horloges zeg!