Prijs- kwaliteitsverhouding 2 e hands horloges

Hoi allemaal,

Ik ben hier al enkele weken aan het rondkijken en ik zou graag een mooi horloge rond de 1200 euro willen kopen.
De Omega seamaster vind ik zelf een mooi klok.
Welk 2 e hands horloge rond de 1200 euro is relatief gezien goedkoop?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Eric

Wat is relatief goedkoop?

Prijs kwaliteit? Eentje waar al veel op afgeschreven is, of eentje waar je nooit veel op zal afschrijven?

Koop niet te snel, oriënteer je even wat je mooi vind, wat voor type, ipv een model. Vertel het ons, en we roepen…

Ik weet overigens een hele mooie dikke duiker in die prijsklasse :slight_smile: is nog niet actief in de verkoop… Maar mag weg. Niet mijn klok overigens, ik zou um zelf graag willen…

Een horloge van 1200 euro is niet goed koop, ik denk wel dat je het horloge wat je zoekt kan vinden voor 1200 euro :slight_smile:

Voor € 1.200,00 is heel veel te koop, Omega Seamaster is altijd een goede en veilige keus maar er is nog zoveel meer.

Eric

Speedmaster uit de MK wordt ondergewaardeerd, dus tweedehands goedkoop.

Voor 1200 zou je denk ik een nette Omega Seamaster automaat kunnen kopen, of wellicht een nette Breitling (Colt oid).

Zoals andere al aangeven, wat is relatief. Als je een je goed verdiept koop je als het goed is een horloge voor ongeveer het bedrag wat hij waard is. Omega heeft voor mij in de regel een prima prijs/kwaliteit verhouding (ik heb er negen stuks op dit moment) en tweedehands is er genoeg aanbod. Er zijn echter zoveel verschillende modellen dat er bijvoorbeeld over de Seamasters lastig iets algemeens te zeggen is. Dan moet je wat specifieker zijn welke modellen je op het oog hebt.

Welkom!

Er zijn zoveel mooie klokjes die ook nieuwe een goeie waarde hebben. Maar het lijkt me ook wel belangrijk dat het je smaak is. Ik zou aanraden om daar even over na te denken. Misschien dat het EHBO lijstje (je kunt de zoekfunctie gebruiken) je daar bij helpen.

Overigens was de SMPp mijn eerste ‘serieuze’ klok en het model is nog steeds mijn favoriet. Hoewel dat nu wat over is geslagen naar de SMPd. Prachtige klok en volgens mij vinden hier er wel meer em leuk http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1810932,2160882#msg-2160882 :wink:

Sluikreclame? :slight_smile:

x(

In die prijsklasse zegt mijn gevoel meteen: Nomos :wink:

Allen bedankt voor de reacties. Ik merk dat ik mijn huiswerk iets beter moet gaan doen. Ik kom erop terug.

Zoontjes Schreef:

Allen bedankt voor de reacties. Ik merk dat ik
mijn huiswerk iets beter moet gaan doen. Ik kom
erop terug.

(tu)