Prijs NOS Omega Speedmaster 1991

Hoi

Kwam deze te koop tegen op instagram:

Aangezien het mijn geboortejaar is heb ik wel interesse. Iemand een idee qua prijs die je hiervoor moet vrijmaken?

Mvg

Wat is zn bewijs dat hij NOS is?

Hier staat ie aangeboden

1 like

Is dat een overdreven prijs?

Omgerekend 4100 euro is wel een hoop geld. Ik denk dat eentje in nieuwstaat uit 1991 full set net wat boven de 3.000 zou moeten opleveren, en NOS dus nog iets daarboven maar vind $4900 wel te veel.

2 likes

4100 euro komt nog import bij en hij moet eerst nog worden geserviced. Te duur dus vind ik.

1 like

Bedankt!

Is de ref st 345.020 op het uitreksel van het omega archief hetzelfde horloge als ref 3590.50 die hij noemt in de advertentie?

Omega Speemaster 1991 oppassen is (nog of je moet dat willen ?) een model met kunstof “glas” heb er net een in NL verkocht uit 1997 met saffier glas.

hesalite >> saffier

2 likes

?

1 like

Uhm what’s your point?

1 like

Ik heb geen twijfels over dit horloge. Als ik in Singapore woonde, kocht ik ‘m zeker: zelfde prijs als een nieuwe maar ik zie liever tritium. Vind ik niet absurd hoog voor een NOS exemplaar met extract.

Maar helaas kost ‘ie met import zo’n €6k en ik zou er moeite mee hebben om €1800 meer neer te leggen dan voor een nieuwe. Zo bijzonder of zeldzaam is deze referentie niet.

De grote aantrekkingskracht hier is uiteraard het feit dat ‘ie NOS is (en als zodanig eigenlijk rechtstreeks de kluis in moet: als je ‘m draagt, zit je per direct weer op het prijsniveau van een normale 3590.50).

2 likes

Had de officiële professional niet hesalite??? Veel mensen hebben een voorkeur voor hesalite.

1 like

NOS betekent dat ie ongedragen/nog in de stickers zit?

1 like

New old stock

Dat is correct, een NOS prijs betalen = niet dragen (of direct geld verliezen), met andere woorden onzin.

1 like

Novice en experts praten met en langs elkaar in dit topic

1 like

Geef ons het verlossende antwoord!!!

Ik betaalde twee jaar terug nog geen 3000 (incl. service) voor een NOS uit 1990.

Maar ondertussen kan dat weer een paar honderd meer zijn.

Verder kocht ik ‘m direct van de eerste eigenaresse in plaats van een liefhebber/handelaar.

Eigenlijk kun je dus mijn prijs niet echt vergelijken :slight_smile: