Prijs Omega Speedmaster 3820.50.26

Beste leden,

Allereerst…ik ben nieuw en heb natuurlijk meteen een vraag! :slight_smile:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een Omega Speedmaster 3820.50.26 en nu wil het toeval dat ik deze van een bekende kan overkopen.

Samengevat ken ik de verkoper (ook werkzaam rondom mijn woonplaats Hoorn) al enige jaren als kennis via mijn vrouw en nu wil het toeval dat ik zijn horloge kan overkopen!
Het gaat om een Speedmaster 3820.50.26 (triple date MK40) uit 2006.

Vraagprijs: 1500,-

Is dit wat jullie betreft een goede prijs?

Hoor graag!

Groeten, Florian.

2 likes

Welkom Florian! Een check op Chrono24 leert mij dat 1500eu geen gek bedrag is. Uiteindelijk ligt de afweging bij jou of het horloge dit waard is. Succes!

Welkom,

Ik zou even vragen naar z’n service verleden.
Want omdat hij van 2006 is het al een horloge op leeftijd.
Mocht er nog een service plaats vinden, komen er nog wel wat euro’s bij. :slight_smile:

Welkom :slight_smile:

Volgens mij moet je het zo bekijken: als je gek bent van specifiek dit model Speedmaster? Vergelijk de prijzen op Chrono24 en bepaal of het aantrekkelijk is. Als je een horloge wilt wat tevens enige flipperwaarde heeft, pas dan op: dit is volgens mij geen erg populair/ courant model, dus doorschuiven kan moeilijk worden omdat de Speedmaster vaak geliefd is wegens maanverleden en dan moet t voor velen ook specifiek dat maanmodel zijn.

Maar nogmaals: als je specifiek deze zoekt, maak gebruik van die matige populariteit door de scherpe 2e hands prijzen in verhouding tot het maanhorloge.

Zit er een stalen band? Is hij compleet (doos/papieren). Het is idd handig om te weten wanneer de laatste service is geweest. 1500 lijkt mij een gunstige prijs. Het is in ieder geval een mooi horloge.

Allereerst: dank jullie wel allemaal voor het warme welkom! :sunglasses:
En natuurlijk voor het meedenken en alle suggesties!

Ik vind het allemaal maar lastig; dit is voor mijn doen nogal veel geld voor EEN enkel horloge! :slight_smile:
Nu heb ik al 5 Omega’s dus er moet (het calvinisme zit in mijn bloed) er eentje weg om deze aankoop voor mezelf te kunnen verantwoorden. Verder ben ik bekend met de quote "hoezo heb je er 5? Je kunt er maar een tegelijk dragen!?"

Heb echter nog even zitten lezen op dit forum…en wat ik wel herkende is het feit dat toen ik dit horloge omdeed ik meteen in Gollum veranderde: It came to me, my own, my love… MYYYE… preciousssss!! :imp:

(niet te groot; niet te klein; mooie wijzertje (en een boel wijzers in dit geval!! :heart_eyes:) zwaar maar niet te zwaar…voelt solide en lekker… Kort samengevat: ben er als een blok voor gevallen en hij liet me niet meer los!)

Goed…mijn Omega Seamaster Quarz Prestige moet het veld ruimen (voelde altijd toch al een beetje als een miskoop maar dat terzijde.)

Ben overigens benieuwd of ik dit (voor mijn doen extreem dure) klokje überhaupt DURF te dragen…
Durfden jullie dat wel meteen? :kissing:

Welkom, Florian. Veel plezier hier.
Je wilt een quartz horloge flipperen? Die zijn imho net wat minder courant hier op HF dan handwinders en automaten. En als ik het mag zeggen: het woordje miskoop vind ik hier niet slim gebruikt…

Plaats hier eens een foto(s) van je Omega Seamaster Quarz Prestige
dan hebben we er een beeld bij?

Hierbij enkele foto’s; ik “flipper” em vermoedelijk via chrono24 en marktplaats maar voor het beeld enkele foto’s.

Band betreft overigens een Hirsch lizzard.
Inclusief doos, papieren en originele aankoop bon!

Verder vond ik dit horloge achteraf gezien niet het beste klokje voor mezelf of collectie; vandaar de term miskoop!

Het horloge is mooi :relaxed: