Prijs Omega Speedmaster pre-pro's gaat als een raket omhoog

Op TZ stond een link naar deze veiling http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230024151138&ru=http%3A%2F%2Fsearch-completed.ebay.com%3A80%2F230024151138_W0QQcatrefZC5QQfclZ3QQfisZ2QQfromZR7QQfrppZ50QQfsooZ1QQfsopZ1QQnojsprZyQQpfidZ0QQsacatZQ2d1QQsofocusZbs%3FGetResult%26catref%3DC5%26fcl%3D3%26fis%3D2%26from%3DR7%26frpp%3D50%26fsoo%3D1%26fsop%3D1%26nojspr%3Dy%26pfid%3D0%26sacat%3D-1%26sofocus%3Dbs%26fvi%3D1

Deze pre-pro Omega Speedmaster in volledig originele configuratie (echter, volgens mij is de chrono sekonden wijzer niet correct) heeft een record bedrag opgebracht. Je krijgt er dan wel de originele band en de originele dozen en papieren erbij.

Dit is alvast een voorproefje voor volgend jaar, als de Speedmaster 50 jaar bestaat.

gr,
Hans Mennink

kweenie hoor, de prijzen op Ebay zijn onvoorspelbaar en lastig te gebruiken als graadmeter.
Het komt vaker voor dat horlogetypen plotseling hogere prijzen halen, of dat er plots een hele dure uitschieter bij zit.
Dat heeft meerdere oorzaken; als meerdere verzamelaars graag eenzelfde aanbieding willen hebben, dan knalt de prijs omhoog, maar goede kans dat een volgende aanbieding weer voor veel minder verkocht wordt.
Ook als "newbies’ tegen elkaar op gaan bieden halen horloges soms absurd hoge prijzen.

Maar het kan idd natuurlijk ook gewoon een stijgende trend zijn, dan zitten de verzamelaars met een vooruitziende blik natuurlijk op rozen :wink:

Groet,

Dat is mijn ervaring ook , ook de chronodato’s van Angelus lopen ver uitéén, en het heeft niets met de conditie
van de horloges te maken, maar meer met de stemming / waan van de dag.

Nou vind ik deze Speedmaster er wel uit knallen met ruim $ 14.000,- een normale Speedmaster zonder doosje en papieren brengt zo’n $ 1000 tot $ 1500 op.
wel een erg duur doosje met papieren. :slight_smile:

hoelang is het tweede Speedmaster model 2998 in produktie geweest Hans ? (Gerard ?)

groet, André

ik vind het wel erg veel geld voor deze klok…

De tweede generatie Speedmasters zijn geproduceerd (ruwweg) tussen 1959 en 1962.

Ik denk dat je gelijk gaat krijgen… kijk hier maar eens:
http://www.watches.co.uk/watch.php?wid=3323S&s_id=de2582b20d519b87a81585b00f0f1dcc

weet iemand toevallig een goed adres waar ik voor een gunstige prijs kan slagen voor een Omega seamaster 300m ! met zwarte wijzerplaat

Steiner misschien? Moet je ff bellen :slight_smile:

Zaterdag in de winkel van Steiner Maastricht geweest. Daar ligt een uiterst zeldzame Speedmaster Automatic ‘Holy Grail’ waarvan er weinig geproduceerd zijn gedurende ongeveer 1,5 jaar. Wel 4600,- Euri’s meenemen.

Dat is toch die met Lemania uurwerk. Inderdaad erg zeldzaam

Ik geloof inderdaad dat het een zeldzaamheid is: zie ook dit artikel:
28/8/2006
Omega’s Holy Grail
Filed under: Watchlinks— Robert-Jan @ 19:32
Omega’s holy grail retailed in 1987 for around 1500DM, as much as 750 Euro. Probably no-one would have guessed it would become the Holy Grail of Speedmasters. Chuck Maddox and Alexander Monkowius, amongst others, wrote in great detail about this watch. The Speedmaster Automatic ref. ST376.0822.

Once in a while you seem them for sale at a watch fair, watch auction or at one of the online sales corners. However, most of the time they probably change owners within a blink of the eye. This watch is wanted! Why? Because it basically houses in the classic Speedmaster Pro case and is powered by the classic chronograph movement caliber 1045. As a regular Fratello reader, you probably know that this caliber is based on the discontinued Lemania 5100 movement. A very succesful formula (as it seems now), but only produced for less than 2 years.

Maar ook 1 gevonden voor 1850 US dollar
http://cgi.ebay.com/OMEGA-SPEEDMASTER-321-CHRONOGRAPH-1967_W0QQitemZ250031640682QQihZ015QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem

Is ook echt een koopje die 321 voor $1850. Normaal gaan ze voor veel meer weg.

Das niet te holy grail hoor, das deze
Hier overigens voor 2500 euro, maar ook heel snel verkocht voor die prijs

Ja, dat had ik gezien, dat was van de Duitse veiling geloof ik, maar ik was weer terug bij waar dit onderwerp ooit mee begonen is. Blijft leuk ouwe betten over Speedy’s.

zal best zeldzaam zijn maar maar ik zie liever de basic

mee eens, hier mijn speeltje:

veel beter :smiley:

Moet je natuurlijk wel oppassen dat je niet net als ik…