Prijs Rolex onduidelijk

Ongetwijfeld dat er hier op het forum leden zijn die een eenvoudige verklaring hebben: als ik (bijvoorbeeld) op Chrono24 bij de Rolex Daytona modellen kijk (2017, EU, staal/wit) beginnen de prijzen bij € 15.000 terwijl op de website van Rolex zelf (of bijvoorbeeld Schaap en Citroen) de listprijs € 11.400 is.

Wat mis ik? Kijk ik ergens overheen?

2 likes

Tekort aan beschikbaar horloges. Marktwerking.

3 likes

vraag en aanbod, waarvan het laatste laag dus…

Slotje! :grin:

1 like

Wacht even, vraag laag zou hoge prijs verklaren? Nee, zit toch echt koffie in mijn beker…

Dus wat je zegt is dat bij bijvoorbeeld Schaap en Citroen levertijd niet een week is maar maanden/jaren?

scherp, aangepast!

1 like

Oké, dus retailers kunnen ze niet op korte termijn leveren? Wachttijden op?

Correct, tenzij je ze wellicht heel goed kent maar anders grijze circuit met premium.

1 like

Ik ben nog niet helemaal ingeburgerd in alle termen maar ‘met premium’? Listprijs + flinke marge? :wink:

Excuus, beroepsdeformatie. Correct.

1 like

Wachttijd is 4-5 jaar. Ik hoorde dat ze zelfs even geen nieuwe mensen op de wachtlijst wilden zetten.

Het is gewoon een trucje van Rolex om er niet genoeg te maken. Ze creeen graag die kunstmatige schaarste en die hype er omheen.

4 likes

Hahaha voor een Rolex, toch geniale jongens aldaar.

2 likes

Jup. Jaren. Dus als je listprice kan krijgen. Meteen doen :wink:

Of op Schiphol eentje tegenkomen met 21% korting…:+1:

Toen ik er was, hadden ze er net twee binnengekregen, greep alleen net mis :(.

De korting is geen 21% he, dat weet je?

nee weet ik maar had geen zin om de exacte korting op te zoeken want weet ik zo niet.
Maar je bent serieus…komen deze wel eens op Schiphol te liggen.

Dit is ook wat ik laatst begrepen heb in de watch city vestiging van S+C in Amsterdam.

Wachttijd (minimaal) 5 jaar en geen nieuwe mensen meer op de wachtlijst.

En wat de rest zegt. Je kunt m direct kopen echter wel tegen een meerprijs tov de listprice

Yep, helaas opgescoopt door een Amerikaan en een Chinees.

1 like

3 likes

De vraag-curve loopt echter bij een Veblen-goed, waar Rolex wel bij in te delen is, anders.