Prijs Speedmaster reduced?

De verzendkosten komen er pas bij kijken wanneer de waarde van het pakket boven een bepaalde grens kwam (uit m’n hoofd iets van 20 euro).

Dus als je een bandje koopt van 10 dollar, maar deze perse razend snel nodig hebt en je gebruikt een dezelfde/volgende dag bezorging uit amerika v n koeriersdienst met kosten van 100 euro, dan hoef je volgens mij nog steeds niks te betalen.

Als ik me ten minste niet vergis. Het Is alweer een poos geleden…

In dit geval vergis je je wel. Er wordt gerekend met de CIF-waarde; Cost, Insurance, Freight. Een product van 1 euro en 22 euro verzendkosten? Dan betaal je dus gewoon over de volledige 23 euro.

Dit in ieder geval al zo sinds 1992. Hoe het daarvoor ging, weet google vast wel.

Als ik de virtuele assistent vd belastingdienst/douane raadpleeg krijg ik oa de volgende info:

"Douane zegt: Stel hier uw vraag aan onze virtuele assistent. De virtuele assistent is geen echte persoon, maar kan u wel helpen met uw vragen over internetaankopen.
U zegt: Over welke goederen of tot welk bedrag hoef ik geen belasting te betalen?
Douane zegt: Wilt u weten of u voor uw zending kosten moet betalen? Dat kunt u hier checken.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Ja
Nee
U zegt: Wat moet ik betalen?
Douane zegt: Uit welk land wilt u een product kopen?
een land dat lid is van de Europese Unie (EU)
een land dat geen lid is van de Europese Unie (EU)
U zegt: een land dat geen lid is van de Europese Unie EU
Douane zegt: Hoeveel moet u voor het totale pakket betalen? (kosten van de goederen, exclusief vervoerskosten, afgerond op hele euro’s)?

1. Minder dan 22 euro
  2. Tussen de 22 en 150 euro
  3. Meer dan 150 euro

Terug
U zegt: 1. Minder dan 22 euro
Douane zegt: U betaalt geen belasting voor uw internetaankoop"

In het stukje tussen haakjes staat dat (al dan niet initieel) vervoerskosten niet opgeteld worden.

Je hebt $%# helemaal gelijk! Weer wat geleerd vandaag. En ik maar denken dat jij de wijsneus was ;-). Ben ik het %$# zelf.

Dan ga ik het anders formuleren. Omdat je voor pakketjes uit de VS relatief hoge verzendkosten betaalt, is het vanzelfsprekender dat de waarde van de inhoud (ex verzendkosten ;-)) boven de 22 euro ligt. Dat zal de reden zijn dat pakketjes uit de VS vaker worden aangeslagen voor BTW en invoerrechten.

2 likes

Mijn ervaring is ook dat je vanuit de VS of Canada vrijwel altijd invoerrechten moet betalen en vanuit China bijna nooit.
Ik heb me ook al wel afgevraagd wat daarvan de reden is, maar je redenering klinkt logisch. :smile:

Aan de andere kant heb ik laatst een pakketje uit Australië gehad met een waarde ver boven de 22 Euro, en ook de verzendkosten alleen waren al boven de 22 Euro, maar toch geen BTW en invoerrechten hoeven betalen. :sunglasses:

Tja, soms slipt er wat door t net en heb je mazzel. Maar je weet t heh, in het verleden behaalde mazzeltjes, bieden geen garantie voor de toekomst :wink:

1 like

Och, beter wat geleerd te hebben dan altijd dom te blijven, zonder iets nieuws te leren blijf je even slim…, etc etc

En tja, idd logisch dat ze daar sterker op screenen. Aan de andere kant kan het misschien soms ook zo zijn dat de regelementen stricter zijn in sommige landen. Uit Amerika heb ik soms ook mazzeltjes. Maar uit Japan bijvoorbeeld Is het volgens mij altijd dat t aangeslagen wordt. Wellicht al door de vervoerder.
Net als dat als ik van FedEx iets ontvang, ik bijna zeker n paar dagen later een aanslag v hen kan verwachten over de nog te betalen belasting, invoerkosten, etc.

FedEx heeft een eigen douanedienst. Daarom zijn ze snel en hoef je pas achteraf te betalen, maar ben je wel 100% zeker dat je moet betalen indien importbelasting van toepassing is. Bij Post NL wil er nog wel eens een pakje doorheen glippen, maar moet je vaak veel langer wachten tot bezorging en bovendien aan de deur voor ontvangst betalen.

De reden dat je met pakketjes uit China veel minder kans hebt op naheffingen is omdat de meeste Chinese verkopers een waarde van een paar dollar op het pakket zetten, ongeacht wat het product kost.

Amerikanen zetten meestal de werkelijke waarde op het pakket omdat het opgeven van een verkeerd bedrag op een postpakket strafbaar is in Amerika.

Daar heb je wel een punt, op pakjes uit China staat altijd dat de waarde 10 dollar is. :smile:

Aan de andere kant, de douane zal dat ook wel weten, dus als ze een pakje door de scanner halen en ze zien dat er een smartphone in zit dan weten ze ook wel dat meer kost dan 22 Euro en dat ze dan invoerrechten moeten heffen.
Toch nemen ze die moeite meestal niet. Misschien omdat dat zoveel rompslomp oplevert dat ze daar helemaal geen personeel voor hebben?

Ja, er komen zoveel pakjes per dag langs de douane dat ze gewoon weg niet de tijd hebben om alles te bekijken.

Ze zullen wel steekproeven houden uiteraard.

Zou dit een goede koop zijn? Kenners kom maar op :smile:

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben op zoek naar een naar een Omega Speedmaster Reduced.

Gezocht:
Omega Speedmaster Reduced
Referentie: 3539.50 / 3539.50.00
Staat: Nieuw - Mint - zeer goed - goed
Jaar: liefst zo nieuw mogelijk
B & P: sterke voorkeur voor B & P tenzij erg gunstige prijs
Prijs: richtprijs €1200 - €1500 goedkoper kan ook…

Liefst zo lokaal mogelijk natuurlijk :slight_smile:

Tips en leads zijn van harte welkom!

Bij voorbaat bedankt,

Oh en misschien een korte introductie, ik ben een beginnende horloge enthousiasteling en heb op dit moment een Rolex Airking (2006, 34 mm) en een Rolex DateJust (1977, 36mm).

Groet,