Prijs Speedmaster reduced?

Beste forummers,

Ik heb lang gekeken, getwijfeld, meer gekeken, gelezen en een besluit genomen. Mijn volgende aankoop wordt een Speedmaster.
Nu is dat een besluit dat op dit forum volgens mij dagelijks wel ergens valt, maar ik wil de Speedmaster reduced hebben.
En wel om de volgende redenen:

1. Ik heb niet van die hele brede polsen. Mijn grootste horloges zijn nu een Heuer Cerrera (38,5 mm) en een Aevig Valkyr (39 mm breed) en dat is voor mij gewoon een hele nette maat.
  2. Het is een automaat. Los van alle meningen vind ik dat toch wel erg prettig.
    Nu zie ik overal zoveel Speedmasters Professional voorbij komen, dat ik ongeveer wel een beeld heb van wat min of meer een normale prijs zou moeten zijn voor een Pro. Maar hier op het forum gaan er zo weinig over tafel dat ik het niet weet (en catawiki is qua prijs net zo wispelturig als het weer, dus dat zegt ook niets).
    Kan iemand mij vertellen wat ik redelijkerwijs aan een Speedmaster Reduced in een nette staat kwijt zou zijn? Moet ik dan denken aan € 1000,-, of eerder aan € 1200,- of € 1500,-?

Overigens is het nog niet zo ver. Na de aanschaf van mijn Carrera en Grand Seiko de afgelopen twee maanden moet ik eerst nog even twee klokjes van de hand doen voordat de nodige fondsen beschikbaar zijn, maar ik wil me alvast even voorbereiden, vandaar.

1 like

Als ik op Chrono eens kijk zie ik dat je (trusted checkout filter staat bij mij altijd aan…) toch wel richting de 1500+ moet gaan kijken…

1 like

Een speedmaster reduced ligt inderdaad om en nabij de € 1500 (ik zou dit budget dus reserveren)

• Op ebay zie ik ze ook weggaan voor € 1100 - 1300 Let er wel op dat dit zonder papieren e.d. kan zijn.
  • Op ebay vind je ze ook voor ±€ 1000,00 in landen als Japan & de USA hou dan wel rekening dat je invoerrechten dient te betalen. (je kunt geluk hebben…)

Succes met je zoektocht :wink: vaak toch het leukste gedeelte van een aanschaf :slight_smile:

1 like

Inderdaad zoals TH86 aangeeft, je kan ze wel makkelijk vinden onder de 1500.
Kijk anders even ook op forums zoals cda chronomania (meeste horloges in Frankrijk) maar je kan er zeker leuke deals vinden. Op Uhrforum komen er ook af en toe wel wat voorbij…

1 like

Hier op het forum zijn ze voor wel scherpere prijzen gegaan:

1 like

In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst… :wink:

wel indicatie :wink:

1 like

Had je dat niet kunnen aangeven in de tijd dat de Autavia’s nog onder de 1k waren :wink: dat had ik nu namelijk een top indicatie gevonden …

1 like

Haha, gelukkig is dit wat recenter dan jouw Autavia tijdperk :smiley:

1 like

Aha, ik heb nu in elk geval de prijsrange enigszins helder. Ik zal volgende maand wel een ‘Gevraagd’ advertentie plaatsen in de hoop dat er nog een forumlid er een heeft liggen voor een mooi prijsje, en zo niet check ik eBay wel. Ik weet in elk geval hoeveel geld ik ongeveer zal moeten klaarleggen. Veel dank voor nu!
Groeten,
Wouter

1 like

Op 2dehands e.d. verschijnen ze wel voor rond de 1200

@rschouten

Bij invoer uit een niet EU land betaal je 21% BTW+inklaringskosten en deze dien je contant en gepast bij de bezorger van je pakket af te rekenen. Géén pin mogelijkheid dus. Ongeveer uit de middeleeuwen !
De douane let echt heel scherp op dus van geluk is geen sprake.

1000-1100 zonder b&p moet zeker lukken…

Scherpte van de douane is echt afhankelijk van de herkomst. Uit de USA heb je weinig kans op geluk. Doordat verzendkosten vaak al boven de grens van 22 euro liggen, worden pakketjes nagenoeg altijd aangeslagen voor btw en dergelijke. Uit Aziatische landen heb je wel degelijk kans op geluk.

Contact afrekenen is ook weer afhankelijk van de koerier. Bij fedex bijvoorbeeld, krijg je gewoon een factuur die je moet betalen.

Rond de EUR 1.000 heb ik destijds, 2014, een goede gekocht. Gebruikt, maar netjes…

1 like

Vorig jaar de mijne te koop gezet zonder B&P. Was vrijwel mint en uiteindelijk na lang duwen en trekken voor E950,- verkocht. Tijdje gedacht om er weer een terug te kopen maar kon me uiteindelijk niet over het verschil heen zetten. Voor een nette moet je inderdaad wel ronde de 1500 uittrekken. Deze is dan vaak geserviced.

De gepolijste middenschakels vond ik zelf erg mooi icm de kleinere diameter.

1 like

€ 950,- á € 1000,- zou inderdaad erg prettig zijn, maar dat wordt wel erg goed zoeken vrees ik…

Er is nu een op 2dehands.be die 1200 wil, maar hij accepteerd biedigen vanaf 1k… :sunglasses:

Zag deze staan voor 1250,- via FB