Prijs vervangen glaasje Speedmaster

Ik ben bezig weer een Speedmaster te kopen, de reguliere moonwatch met plexiglas. Nu is het enige minpunt dat er op dit horloge een glaasje met twee krassen zitten. Op foto’s valt niet zo goed te zien of het valt weg te polijsten. Maar in het geval dat niet zo is, wat kost een vers glaasje? Horloge heeft in 2022 een service gehad, dus heeft geen hele service nodig.

Omega plexi is naar ik recent hoorde zo’n 130 Eur.
Generiek is goedkoper.

Ah check. Is dat inclusief arbeid om erin te laten zetten? Of alleen het onderdeel…

Ik hoorde een horlogemaker klagen over de toegenomen inkoopprijzen. Het zal dus exclusief plaatsen zijn.

Let wel, het waren opmerkingen op de hoofdlijn en niet een exacte prijs voor model X met de prijslijst ernaast.
Ballpark dus.

Ik heb laatst een prijs opgevraagd voor vervangen van het plexi (Omega), dat was 150€ incl plaatsen. Was wel voor een speedmaster reduced.

Misschien eerst even laten polijsten voor weing?

Een nieuw glaasje kun je er altijd nog in laten zetten!

Die gedachte had ik zeker ook. Wellicht is het zelf met een beetje Polywatch te doen.

Bij je dichtstbijzijnde gecertificeerd omega juwelier gaan,en daar laten maken.
(Weet waar je woont maar ik heb nog wel een adresje)

Ik kom uit regio Haarlem. Zou hiervoor naar Vreeker gaan in Alkmaar.

3 likes

Perfect adres.
Niet zelf gaan pielen.

Als de krasjes niet te diep zijn, is Polywatch je beste vriend.

Dat zou ik sowieso eerst proberen. Ik had twee duidelijk zichtbare krassen in het glaasje door een dom ongelukje. Na een poetsbeurtje is er niks meer van te zien. Ik hoop dat dit ook het geval op jouw glaasje is.

Achteraf gezien was het afplakken van de bezel een tikkeltje overdreven :joy:

5 likes

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. :slight_smile: Maar heb idd goede ervaringen met Polywatch op mijn vorige Speedy. Kreeg destijds een hartverzakking door de eerste kras en had die gemakkelijk er weer af. Goed spul!

1 like

Genoeg op youtube te vinden hoe dit te doen, niet naar een juwelier gaan, dan beter een goede horlogemaker die gecertficeerd is door Omega

1 like

Maar wel weer je inzending klaar voor de foto challenge mocht het een bloementhema worden!

1 like

Polywatch is gewoon een acryl/plastic polijst pasta. Gezien de miniscule hoeveelheid is het belachelijk duur.

klopt, maar voor die 6 piek die ik heb betaald klaag ik niet. Het doet zijn werk en ik gebruik het tubetje al drie jaar en is nog steeds niet leeg.

1 like