Ik heb reeds sinds langere tijd (10 jaar) deze Tudor Submariner van 1991 ref 79090 met plexi-glas.
Ik heb hem van eerste eigenaar overgenomen met box, aankoopfactuur, papieren etc
Ik draag hem nu met een nato-bandje, maar heb ook het originele stalen band erbij. Deze heeft echter behoorlijk wat speling op de schakels.
De kast is in zeer goede toestand en niet zwaar gepolijst. Het plexiglas heeft natuurlijk enkele krassen, met name bovenin.
In de 10 jaar dat ik hem heb, slechts enkele malen gedragen. Onderhoud of nazicht heb ik nooit gedaan.
Enkele jaren geleden wilde ik hem naar een bekende en voor anderen gerenommeerde horlogemaker/Rolex dealer brengen voor nazicht, maar de persoon achter de balie had blijkbaar nog nooit een Tudor gezien en stuurde me weg met de mededeling dat zij niet aan “neppers” werken. Omdat hij gewoon keurig loopt heb ik er niks meer aan gedaan.
Qua nauwkeurigheid kan ik melden dat deze nauwkeuriger is dan mijn “originele” Submariner, denk daarbij aan een 3 seconden per dag.
Ik ben aan het denken om hem te koop aan te bieden omdat ik mijn collectie wil uitbreiden met een Omega Speedmaster moonwatch.
De Omega is voor mij een van de “must haves” en de submariner heb ik dus 2x, vandaar.
Zo zou ik graag eens van de kenners horen in welke prijscategorie dit horloge kan vallen.
En verder ben ik ook benieuwd naar de waardevastheid van deze klok tov een "Moonwatch"
Met andere woorden, zou dit wel een verstandige move zijn?
Deze zoek ik al heel lang. Laat anderen maar iets over de waarde zeggen, dan gaan wij per pb eens kijken of we eruit komen. Als je wilt natuurlijk
Ik zal eerlijk zijn; in je exemplaar zit een T Swiss T wijzerplaat en die zijn relatief zeldzaam in de 79090. Doos en papieren (waar iedereen altijd spannend over doet) koop je in Munchen op de beurs voor 250,-. Is alleen interessant als er een gedrukt serienumer bij zit / op staat.
Mbt je vraag over Speedmaster vs 79090… allebei waardevast waarbij mijn ervaring leert dat je meer publiek hebt voor de Speedmaster.
Ow… en wat een rete vette Tudor heb je daar trouwens! (tu)
Meestal als iemand (een nieuw lid) een taxatie vraagt zijn de reacties wat zuur. Ik begrijp dat niet echt want hoe kan je, als leek, anders goed inschatten wat een (apart) horloge waard is dan een forum van liefhebbers te raadplegen.
In dit geval geldt wel: Wat een plaatje van een horloge en indien met correcte doos + papieren een zeldzaam pareltje.
Ik hoop voor Roel en jou dat jullie er uit kunnen komen en uiteindelijk allebei eindigen met een horloge naar jullie smaak.
Ok, vandaag weer wat bijgeleerd… Ik geef misschien straks zelf licht in het donker, want ik loop met radioactieve isotopen om mijn pols.
Grapje, ik wist niet dat de T voor tritium stond. De straling schijnt trouwens volledig verwaarloosbaar te zijn, maar om marketingtechnische redenen is men blijkbaar overgestapt op alternatieven.
Maar goed, niemand heeft zich gewaagd om een antwoord te geven op mijn oorspronkelijke vraag: “wat zou de waarde van dit horloge kunnen zijn”
Prijs voor een complete set lijkt mij zo’n 2250 tot 2500 euro te zijn. Maar die prijs krijg je alleen van een liefhebber die weet wat ie in handen heeft.
Ik had een hele post gemaakt met foto`s over de wijzerplaten en toen viel de verbinding weg.
De vraagprijzen voor complete sets liggen tussen de 2K en 2K8 maar dat laatste betaald niemand op fora. Head only koop je deze 79090`s op beurzen voor 1K4 - 1K6.
Bandje (9315?) wat je hebt is ook interessant. Prijs ligt tussen de 250 en 500. Wat staat er op de clasp? Het meest leuke is Tudor-Rolex-Rolex.