Voor mijn Breitling Chronomat A13352 (ETA Valjoux 7750) heb ik voor een onderhoudsbeurt een prijs ontvangen van €425, de veerton en de rotor lager worden vervangen. Nu is mijn vraag: is dit een reële prijs voor de onderhoudsbeurt?
Ja dat is een prima prijsopgave, je betaald dat nou eenmaal voor een goede service.
En mocht je nieuwsgierig zijn of het goedkoper kan,? Ja het kan goedkoper … of je dat moet willen is een 2e.
Prima prijs voor een service aan een Breitling chronograaf incl. de twee onderdelen. Er is mij voor mijn Breitling weleens meer gevraagd, bij een Breitling Service Center, en dan excl. de onderdelen.
Ik heb enkele jaren geleden al bijna 600 euronen afgetikt voor regulier onderhoud aan mijn Blackbird. Er waren verder geen reparaties of vervangende onderdelen aan de orde. Horloge werd via dealer opgestuurd naar Breitling.
Al zullen ze waarschijnlijk geen garantie geven op de waterdichtheid, kan ook haast niet want niemand kan aan originele onderdelen geraken.
Bij Breitling kost een chrono service dacht ik 575 euro maar dan heb je wel weer 2 jaar garantie, ook op waterdichtheid.
Standaard uurwerk onderdelen zoals veerton en rotorlager zit inbegrepen bij de serviceprijs.
Een universele dekselpakking wel ja, waar ga je een originele glaspakking bestellen dan?
Afdichting bij het glas lijkt mij ook niet onbelangrijk!
Heel vaak is die nog wel redelijk goed maar toch ik zou er geen 2 jaar garantie op geven op een pakking waarvan ik niet weet hoelang die er al inzit.