Volgens mij ook zo. Ze hebben daarnaast ook Limited editions van modellen met oplages van meestal enkele honderden. Die onderscheiden zich meestal wel duidelijk van de rest met aparte gravures, kleuren en complicaties.
Het staat ze vrij, maar ik ben niet snel geneigd het bij hen te kopen.
Die neiging heb ik ook en daar zijn we gelukkig ook vrij in.
Want ik blijf er een rot gevoel aan overhouden na het lezen van alle meningen.
En zo limited is een oplage van 7007 voor de Spectre nu ook weer niet.
Ze zijn nog niet uitverkocht of ze doen al net alsof ze onvindbaar zijn en zeggen dat de levertijd een jaar is.
Nee er is helemaal geen levertijd want alle Spectre horloges zijn al naar de winkeliers dus er valt nergens op te wachten.
Ja, maar het wordt wel aangeprezen als “limited edition” door meerdere juweliers.
Misschien heb ik het ongeluk om steeds bij de verkeerde juwelier te kijken.
Dat is dan een loffelijk iets. En in mijn optiek correct.
Desalniettemin , als ik de commentaren hier lees is er dus zat mogelijk om de prijs te laten stijgen zonder dat de eind consument over z’n nek gaat. Dat geeft/biedt perspectief voor je.
Een “leuk” voorbeeld is misschien ; Een klant komt bij je langs om een horloge van pak 'm beet 1000,00 treuro’s adviesprijs te bezichtigen en te bepotelen. Hij of zij is heel heel positief over hetgeen, maar wil vandaag de knoop nog niet hakken.
Zoals ik hier een heleboel reacties lees is het dus geen probleem om , als de klant na een dag of zo terug komt om de koop definitief te maken, op dat moment de prijs te laten stijgen. Er is nou éénmaal vraag, zou je kunnen concluderen.
Ik begrijp de topicstarter, denk ik.
Elf.
Ik denk dat de consument zich rationeel moet gedragen. Dus zich niet laten opjutten door dit soort praktijken, bij een andere AD kijken en als die allen hetzelfde doen, van de koop afzien. Koop je maar iets anders of geef je je echtgenote eens een leuk cadeau
Niemand heeft één bepaald horloge nodig, om te kunnen leven. Als dat wel zo is, wordt het zorgelijk…
Yep. Hear hear hear.!!!
Elf.
Weet jij wel wat een WIS is? Die kunnen niet eten, slapen en moeten naar een praatgroep zoals hf als ze dat ene klokje niet hebben 
Om em n paar weken later te flipperen voor een ander onmisbaar horloge 
Gevalletje van te veel de nadruk op de I in WIS