Prijsrange Omega Seamaster

Ik heb een optie op een vroege Omega Seamaster, deze heeft een caseback zonder zeemonster (alleen op de buitenrand Seamaster en Waterproof) wat het dateert van waarschijnlijk voor 1958. Het is er een zonder datum met centrale seconde. Er staat geen automatic op de dial dus ik ga uit van een handwinder. Verder 33mm in RVS.

Dit is qua dial het beste wat er in de buurt komt:

Staat is redelijk, en werkend (geen info over accuraatheid).

Uit eBay wordt ik niet veel wijzer. De verkocht prijzen zijn echt all over the place. Heeft iemand een idee over een redelijke prijsrange voor een dergelijk horloge.

Rond de 250-300 euro, hangt van de staat af.

Ik kan hem kopen voor 120 euro.

Klinkt heel goed. Valt wat mij betreft in de categorie “te goed om waar te zijn”.

Niet helemaal mijn soort horloge, als iemand interesse heeft stuur me even een PM.

Melvin bedoelt eigenlijk dat er iets met het uurwerk moet zijn(voor die prijs zeker mogelijk).

Ik heb de eigenares gesproken, het is het horloge van opa. Deze mevrouw weet echt totaal niet wat ze verkoopt. Normaal maak ik daar graag gebruik van maar dit is mijn segment niet en ook qua marge blijkbaar ook niet zo interessant.

Dat is wel weer origineel. Normaal is het horloge van een oom geweest :stuck_out_tongue:
Waarom is de marge niet interessant? Je zou het horloge kunnen flippen voor het dubbele.

Gewoon al vrij veel horloges gekocht de laatste tijd en ik vind het net teveel voor de gok.

Eerste PB beantwoord.

mmm, als ie loopt, dan loopt ie…niet zo’n groot risico toch?

Als ze er werkelijk niets van af weet dan heeft het waarschijnlijk nooit een servicebeurt gehad. Dan ben je al snel 30-50 euro kwijt. Als het daarnaast ook nog onderdelen nodig heeft, ben je veel meer kwijt en dan zit je al over de waarde van het horloge. Zonder het horloge te zien, zou ik nooit het risico nemen. Ieder voor zich natuurlijk. Misschien maak je wel een klapper.

servicebeurt voor deze Omega, dat ga je niet redden voor 50 euro vrees ik. maar blijft een goede prijs als ie loopt

Jawel, er zijn hier op het forum welwillende amateur horlogemakers die dat best kunnen voor die prijs. Dan moet je de TS even een PB’tje sturen. Misschien is het nog te koop :wink:

Ik heb twee mensen van HF de informatie toegestuurd, of hij nu nog beschikbaar is weet ik zelf ook niet.

Ging even uit van een professionele horlogemaker…
Vintage1982 Schreef:

Jawel, er zijn hier op het forum welwillende
amateur horlogemakers die dat best kunnen voor die
prijs. Dan moet je de TS even een PB’tje sturen.
Misschien is het nog te koop :wink: