Prijsschatting oude staande klok

Heren, mijn schoonouders hebben een oude staande klok die ze willen verkopen, ik heb deze op 2dehands gezet en ik heb iemand die interesse heeft. Allemaal leuk, maar ik heb geen flauw idee hoeveel deze waard is.

Zouden jullie mij kunnen/willen helpen aub?

de tekst is:
Gemaakt door B. De Iager
tot evergem 18=04

De klok zelf werkt momenteel niet, maar alle onderdelen zijn er bij en ze kan dus waarschijnlijk na een onderhoudsbeurt terug werken.

Alvast enorm bedankt!

Dit soort klokken komt op veilingen bij bosjes voorbij en de waarde is tegenwoordig (helaas) beperkt.

Van de foto’s is het een beetje lastig te zien nu het uurwerk en slingerwerk niet zichtbaar is. Wat foto’s zouden helpen.
De comtoise heeft een complicatie in de vorm van een kalanderfunctie en is dus meer gezocht dan de standaard klokken.

Voor een verzekeringstaxatie, en dus geen verkoopwaarde, zou ik deze opnemen voor 2 a 2500 euro.

De art nouveau lamp links is wellicht een ander verhaal. :smiley: Daar wil ik wel een foto per pb.

Ook zo een klok heeft mijn vader liggen die ze weg doe ik heb ze onlangs op tweedehands opgezet weet niet wat zo iets zou waarde hebben ,weet wel dat mijn vader deze kreeg toen ze 25 jaar in dienst was op het werk wel nog altijd zo goed onderhoud .

Is echt niks meer waard, dit soort klokken. Een decennium of wat terug kon je er veel meer voor vangen.

wat denk je als prijs enige idee

Rond de 700 ofzo?

meen je dat direkt verkocht dan :open_mouth: ,ik krijg er 200 -300€ via biedingen

Ik doe maar een ruwe schatting hoor. Heb zelf geen interesse iig.

Als ik maar ongeveer de waarde heb is oke

Hoe hoog is het ? Welke hout ? Het lijkt op “mérisier”, kerstboom. Hoe is het binnen kant, om de gewicht en balans te kunnen kijken ?
Nu zijn de mensen niet meer interesserd in groote kisten. Er zijn veel groote klokken die “naakt”, zonder kist nu zo aan de muur hangen… Jammer.
En een onderhoud kost nogal veel als het niet loopt, dus maakt nog de prijs dalen.

Aanvulling op Brunod, hoe oud is de klok? Waar is de klok gemaakt? Wie heeft de klok gemaakt? Zit er een slagwerk in?
Mijn ervaring op veilingen van de laatste tijd is dat ze vrijwel waardeloos zijn. D.w.z. een 200 tot 300 euro maximaal. Tenzij je een oude uit 17 nogwat hebt en deze uit Amsterdam komt.
Dit horloge maakt op mij een relatief nieuwe indruk.

1 like

Er staat op

Gemaakt door B. De Iager
tot evergem 18=04

Dus hoogstwaarschijnlijk is ze daar gemaakt.

Foto’s van het binnenwerk heb ik nog niet kunnen trekken, dit doe ik deze avond.

De klok is volgens mij ca. 2,5m hoog, houtsoort e.d. heb ik geen idee van.

In ieder geval, zeer hartelijke dank voor de vele reacties!

Hier enkele foto’s van die lamp:

1 like

Wat lelijk.

2 likes

haha, ja, vreselijk :joy:

Leuk!

1 like

Niet dat ik belangstelling heb voor de klok, maar ik zou toch iets van €1000 tot €1500 vragen.
Of je het ervoor krijgt is een gok natuurlijk, maar anders zou ik hem laten staan.
Ook de technische staat is van belang.
De tijd voor dit soort klokken is wel voorbij.
Je moet alleen wat duidelijker, beter belichte foto’s plaatsen. Dat hoeft niet hier, maar wel op de plaatsen waar je het te koop aan biedt.
De klok heeft een redelijke ouderdom en is voorzien van een centrale secondenwijzer en datumwijzer.

Met vriendelijke groet,
Inca

helaas, bijna niemand wil ze meer. Ik ken een horlogemaker, die er een stuk of tien heeft staan. En z’n muren hangen ook nog vol met staartklokken enz. Hij raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. En hij is niet de enige.
En dat heeft natuurlijk ook zijn uitwerkingen op de prijs. Er zijn zelfs veilinghuizen, die ze weigeren.
Maar vraag gerust zoveel als je wilt. Maar wees niet verbaasd als je het er niet voor krijgt.

1 like

Ja, iets is net zoveel waard als de andere er voor wilt geven, is altijd zo, er is relatief veel interesse voor, dus ik zie wat komt.
Grtz