Prijsstijging Rolex Explorer 1 (volgens C24)

Logisch toch dat wanneer het aanbod in subs, dwellers, gmts etc afneemt, de prijs omhoog gaat. Dus ook van de goedkopere modellen als de Explorer.

Ps. Of nam de vraag nou juist toe? Was iets met vraag/aanbod/AD/grijs dacht ik :wink:

Jup. Op de euro nauwkeurig bij Wesley van Schaften gekocht.

1 like

Dat is de 214270

1 like

Net zo betrouwbaar als het weerbericht, je horoscoop, de postzegel cataloguswaarde van mijn wijlen schoonvader, de autokoerslijst enz.
Het geeft je een goed gevoel en dat is de gevoelswaarde. De echte materialistische waarde is een ander verhaal met heel veel variabelen :grinning:
Mooi horloge trouwens en de waarde, zie je later wel :hugs:

1 like

Man man apps installeren om de waarde van je collectie te kunnen volgen. Zijn geen crypto’s.

2 likes

Op chrono24 staat nog steeds een vraagprijs, de kans is groot als je lager bied ze deze aannemen

Ook rechtstreeks bij hun webshop kopen maakt ook weer een mooie korting. Dus daar gaat je ‘winst’ al.

Op London Heathrow was de Explorer 1 al net zo schaars als een Sub of GMT volgens de verkopers in de Rolex boutique.

Stel je niet zo aan man. Dit is gewoon een functie van chrono24 die je behalve de ‘dagwaarde’ in deze zelfde functie ALLE informatie over het horloge verschaft. Daarnaast is het gewoon leuk om de markt, voor zover chrono24 enigszins een representatieve afspiegeling is, te volgen. Ik vind dat als liefhebber enorm interessant.

Ik zou zelf nooit een horloge verkopen, maar ik word wel zo moe van die mensen die ‘de grote horlogeverzamelaar’ gaan spelen als het onderwerp waarde betreft.

Want je moet dit en je moet dat, wat een onzin.

2 likes

Prijsstijging op chrono24 is een wassen neus. Je kunt namelijk niet aanvinken wat de staat van het horloge is en/ of het compleet is met doos en papieren.
Er wordt gewoon een gemiddelde genomen van het huidige en verkochte aanbod.

Een Daytona steeg binnen de minuut met 6k
:joy:

1 like

Dat geleuter over prijsstijgingen. Wat maakt het uit, het is al bijzonder eigenlijk dat je he aanschafwaarde behoudt. Voor de rest boeit het mij niet, ik koop namelijk geen horloge om continue te gaan checken of ie meer waard word. En wil ik het horloge graag dan spaar ik ervoor en betaal ik het. Zijn het te belachelijke prijzen, dan koop ik hem niet. :wink:

Er zit een behoorlijk verschil in de prijzen van Rolex in verschillende markten. De laagste vraagprijs van Chrono24 is vaak al hoger dan de prijs die je maximaal voor je horloge krijgt als je hem via Marktplaats verkoopt. Daarnaast zijn de prijzen van (vintage) Rolex horloges in Europa beduidend lager dan in bv. Japan.

Punt is dat de relatief hoge vraagprijzen die je elders in de wereld tegenkomt vaak niet realistisch zijn als jij je horloge in Nederland wilt verkopen. Zeker niet als particulier.

Maar is dat wel zo? Niet dat het mij wat uitmaakt. Maar het zal mij niks verbazen als er ook een tijd komt dat modellen “tweedehands” onder listprijs aangeboden worden


Dat bedoel ik ook met bijzonder. Echter zijn er toch wel modellen die zeker minimaal hun aanschafwaarde behouden
nieuwe modellen, maar vintage zeker.

de polar van rolex, de explorer 2, kon ik kopen in eindhoven, echter bleek wat kleine krasjes te hebben; heb deze spijtig laten liggen
een paar weken later in maastricht hetzelfde horloge 1000 euro meer :):roll_eyes::persevere: De explorer 2 stijgt en is lastiger te krijgen

1 like

Vreemd, ik zie ze toch best vaak in de etalage liggen.

Maastricht is premium stad, dat weet je toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Op Heathrow kregen ze m niet meer binnen.