Prijsstijging Rolex Explorer 1 (volgens C24)

In december heb ik een mooie Explorer gekocht (waar ik tot nu toe absoluut geen spijt van heb😃)
Destijds heb ik op chrono ingevuld welke horloge ik heb en tegen welke prijs ik ze heb gekocht. Vind wel grappig om te zien wat ze qua prijs doen (niet dat ik van plan ben om ze te gaan verkopen!). Nu zag ik vandaag dat de Explorer de laatste maand in een keer fors in waarde is gestegen volgens C24.
Hoe betrouwbaar is de prijsindicatie van C24? Zijn er hier meer mensen die dit zo een beetje volgen?

3 likes

Ongeloooooooofelijk

Ja, handelaren

2 likes

www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-explorer-i-45

Dan is dit een koopje met papieren en rolex service

1 like

Over een paar jaar ben ik rijk :money_mouth_face::money_mouth_face:

1 like

Het is natuurlijk vraag en aanbod, maarrr zo lang de trend voortduurt en iedereen het bedrag ervoor neertelt, zullen de prijzen lekker opgedreven worden.

Zo bezien kun je een Rolex de bitcoin voor digibeten noemen.
Met als bijkomend voordeel dat ‘ie de tijd aangeeft en tastbaar is.

Maar die prijzen waar TS zich op baseert, zijn dat de vraagprijzen of de daadwerkelijk gerealiseerde verkoopprijzen?

1 like

Ten opzichte van de minimale geschatte waarde is er verlies gemaakt. Het is maar net hoe je het interpreteert lijkt mij. In ieder geval geen gegarandeerde (daadwerkelijke) winst.

1 like

5.6 voor een 14270 is je reinste onzin.

4 likes


Nauwkeurig, ik denk dat het met mijn Hamilton niet echt klopt :joy::joy:

1 like

Dit is een 114270 die stijgen weer niet zo hard volgens c24

Die andere stijging zal dus niet helemaal correct zijn denk ik…

Wat is reëel ?

Welke modellen zijn er van de 1 dan en wat zijn de verschillen?

Kreeg laatst een watch only aangeboden voor 4. Dus particulier 4.5 - 4.9 voor een full set ofzo?

2 likes

Ik heb vraagprijzen boven list gezien voor een Explorer, dus zo gaat dat grafiekje omhoog. Alleen snap ik niet waarom dat er voor gevraagd wordt.

Tja … wie heeft er belang bij suggestieve grafiekjes ?
De “investeerders” of de bevoorraders ?

1 like

1 like

Ik denk dat winst op een recente explorer 1 uitgesloten is. Ik heb de versie met korte handen en wit gouden 3-6-9 die slechts enkele jaren gemaakt is. Fingers crossed dat dit binnen 20 jaar een collectors item wordt. If not, who cares… .

3 likes

Gekocht voor +/-6000
:star_struck:

3 likes

Oei dat verandert de zaak pfuh :joy:

1 like

En welk model nummer is dit dan?