Ik zal niet zeggen dat de huidige prijzen logisch zijn maar het gaat om veel meer; marketing is natuurlijk cruciaal (sponsorbudgetten alleen al), de machines, energie, logistiek, opslagkosten, voorraadafschrijving en dan het allerbelangrijkste personeelskosten. Uiteindelijk koop je exclusiviteit, dat is vooral een psychologisch iets, en luxe horloges zijn per definitie rationeel gezien krankzinnig maar daarom niet minder leuk.
die 8% valt echt niet terug te leiden naar de twist met Eta , horloges gaan wel 10 keer over de kop dus ze verdienen er megaveel op , deze merken kunnen het zich gewoon veroorloven om ongefundeerd prijzen te verhogen want bv Breitling gebruikt vaak gewoon basiskal vj7750 en zo’n uurwerk kost af fabriek rond de €400 maar de naam Breitling verkoopt gewoon goed evenals Rolex en Panerai.
Gewoon sterk uitonderhandelen met de juwelier dan bespaar je die 8% makkelijk weer uit.
gekkehuus Schreef:
Gewoon sterk uitonderhandelen met de juwelier dan
bespaar je die 8% makkelijk weer uit.
Of gewoon nu kopen en met uitonderhanden heb je dan misschien dus 28% korting :+
gekkehuus Schreef:
bv Breitling gebruikt
vaak gewoon basiskal vj7750 en zo’n uurwerk kost
af fabriek rond de €400 maar de naam Breitling
verkoopt gewoon goed evenals Rolex en Panerai.
Ik denk dat Breitling ze wat goedkoper inkoopt.
Of gewoon nu kopen en met uitonderhanden heb je
dan misschien dus 28% korting :+
Ik kwam via een Italiaanse Breitling dealer (AD) waar ik al eerder wat heb gekocht en goed contact mee heb tot zo’n 30% (op de “oude” prijs) 
Kan ook nergens iets goedkopers vinden, en dat zelfs via een officiële dealer.
Ik kan jullie verzekeren dat Breitling nooit een "gewoon"7750 uurwerk gebruikt. Er zitten een aantal gemodificeerde en behandelde onderdelen in. Let gewoon maar eens op de gangreserve, deze is altijd boven de vermelde 42 uur.
Zal zeker niet beweren dat dat de prijs/prijsverhogingen rechtvaardigt. Ze moeten tenslotte ook het Jet-Team, de Wingwalkers en de Constellation in de lucht zien te houden, zou dat niet willen missen. Moeten ook niet de research en development kosten van de eigen uurwerken vergeten.
Gert Schreef:
Ik kan jullie verzekeren dat Breitling nooit een
"gewoon"7750 uurwerk gebruikt.
Goed dat je het ons kan “verzekeren”, maar kun je ook aangegeven waar ik, als niet-Breitling kenner, dat kan nalezen c.q. verifieren?
Overigens van een paar “gemodificeerde en behandelde onderdelen” ben ik niet per sé onder de indruk. Die levert ETA desgevraagd zo uit, zie bijv. IWC.
Let gewoon maar eens op de gangreserve, deze is
altijd boven de vermelde 42 uur.
Moeilijke zin voor mij. Bedoel je dat de gangreserve van Breitling altijd meer is dan die van een standaard 7750 óf dat de gangreserve van Bretiling altijd langer is dan de door hen opgegeven 42 uur?
Wat en welke onderdelen gemodificeerd en behandeld zijn kun je niet nalezen cq verifieren, maar kan er wel twee prijsgeven. De veer incl. smering in de veerton ,de wisselaar zijn van een andere kwalteit en idd wat de veerton betreft heeft dat een postief effect op de gangreserve. Deze zal vaak richting de 48 uur gaan en lijkt mij een plezierige bijkomstigheid
En dat ETA ze uitleverd aan IWC zou kunnen maar ik/we hebben het hier nu over Breitling. Weet wel dat een 7750 van een portuguese bij IWC wordt gesloopt en voorzien wordtvan een secondeblok waarvan het en hoe te smeren alleen bij de mannen van IWC bekend is.
-ej- Schreef:
Dat gelul over prijs altijd. Natuurlijk ligt de
kostprijs op een fractie van de verkoopprijs. Ik
koop alleen meer dan een horloge. Ik heb bv een
tag monaco. Puur naar het horloge kijkend
natuurlijk geen 4,5K list waard. Ik vind alleen
dat je meer koopt. Het is een beleving,
geschiedenis, een verhaal enz. Heb je daar niets
mee, koop je lekker een goedkoop merk.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat als iedereen
hier morgen een miljoen wint ze overmorgen bij
schaap en citroen zitten om zo een veel te duur
horloge te kopen. Duur is relatief.
Eens.
Vandaag onderweg toch nog even bij Paul van Zeeland in Velp naar binnen gegaan.
De nieuwe prijslijst van mei 2014 hadden ze uiteraard ook binnen.
Het is gewoon een nieuwe prijslijst met daarin de nieuwe types.
De Navitimer 01 is zelfs 30 euro goedkoper om wat verschil met de nieuwe 46mm te maken. Ook de Aerospace Evo staat voor 30 euro minder op de prijslijst.
Bij de uiteindelijke verkoopprijs zijn deze bedragen dus te verwaarlozen.
Ik hoorde dat de croco banden wel zo’n 60 euro duurder waren.
Dus vanaf 1 mei niet per definitie een verhoging, maar gewoon een nieuwe prijslijst.