Prijsverhoging Breitling mei 2014... ook andere merken?

Op zoek naar een nieuwe/andere Breitling heb ik een aantal binnenlandse en buitenlandse dealers benaderd en/of bezocht.
Met de vraag of er een prijsverhoging zou worden doorgevoerd en hoe groot deze dan is, daar kwam eigenlijk niet veel uit naar voren.
Via Koster en Zonen het volgende antwoord: De prijsaanpassing van de Breitling collectie staat voor dit jaar op 1 mei geagendeerd.
Ook op het forum van Breitlingsource zie ik dat er inderdaad een prijsverhoging is doorgevoerd of doorgevoerd gaat worden. Benieuwd naar de nieuwe prijzen. Zou dit ook gelden voor de nieuwe typen die in Basel zijn gepresenteerd en waarvan de prijs al bekend is gemaakt?
Ook andere merken die binnenkort nog een prijsverhoging doorvoeren?

Gr. Danny

Rolex en Panerai ook per 1 mei. Stijging zal zoń 8 procent zijn

Blijf het belachelijk vinden persoonlijk. De meeste prijzen gaan al nergens meer over, komt er gewoon weer 8% bij… Op de vraag wat ik een tijd geleden stelde aan een juwelier wat ik voor die 10% prijsstijging van de Rolex waar ik naar aan het kijken was extra zou krijgen, was het antwoord niets. Dus zeg maar 600 euro gebakken lucht!

Bert1 Schreef:

Rolex en Panerai ook per 1 mei. Stijging zal
zoń 8 procent zijn

Volslagen uit de lucht gegrepen Bert1. Enig bewijs? Dat bedoel ik…

Tuurlijk elk product wordt elk jaar duurder en ook Breitling, Rolex en Panerai zijn daarop geen uitzondering. Maar het is maar zeer de vraag, in ieder geval vwb Rolex, of dit per 1 mei gebeurd. Over een paar dagen weten we het en zal ik mijn excuses aan je aanbieden als het idd 8% is per die datum maar weet vrijwel zeker dat dat niet nodig zal zijn.

TheWolf Schreef:

Bert1 Schreef:

Rolex en Panerai ook per 1 mei. Stijging zal
zoń 8 procent zijn

Volslagen uit de lucht gegrepen Bert1. Enig
bewijs? Dat bedoel ik…

Tuurlijk elk product wordt elk jaar duurder en ook
Breitling, Rolex en Panerai zijn daarop geen
uitzondering. Maar het is maar zeer de vraag, in
ieder geval vwb Rolex, of dit per 1 mei gebeurd.
Over een paar dagen weten we het en zal ik mijn
excuses aan je aanbieden als het idd 8% is per die
datum maar weet vrijwel zeker dat dat niet nodig
zal zijn.

Ik voel niet de behoefte om jou ook maar iets te bewijzen. Indien de prijsstijging op 1 mei werkelijk door gaat heb ik beslist geen behoefe aan excuses.

Ik ben er ook helemaal klaar mee met high end. Er zijn veel leukere betaalbare alternatieven.

Blijkbaar kunnen de high-end merken deze prijsverhogingen doorvoeren. Rolex, Panerai etc. worden net zoveel verkocht als enkele jaren geleden, dus waarom zouden ze het niet doen?

TheWolf Schreef:

bewijs? Dat bedoel ik…

Tuurlijk elk product wordt elk jaar duurder en ook
uitzondering. Maar het is maar zeer de vraag, in
ieder geval vwb Rolex, of dit per 1 mei gebeurd.
excuses aan je aanbieden als het idd 8% is per die
datum maar weet vrijwel zeker dat dat niet nodig
zal zijn.

Rare reactie, elk jaar rond april mei komt er een 6% tot 8% bij. Eerst Baselworld en daarna prijsverhogingen. Is echt niks nieuws hoor.

mcfr Schreef:

TheWolf Schreef:

bewijs? Dat bedoel ik…

Tuurlijk elk product wordt elk jaar duurder en
ook
uitzondering. Maar het is maar zeer de vraag,
in
ieder geval vwb Rolex, of dit per 1 mei
gebeurd.
excuses aan je aanbieden als het idd 8% is per
die
datum maar weet vrijwel zeker dat dat niet
nodig
zal zijn.

Rare reactie, elk jaar rond april mei komt er een
6% tot 8% bij. Eerst Baselworld en daarna
prijsverhogingen. Is echt niks nieuws hoor.

Vorig jaar is er rond deze tijd geen verhoging geweest. Prijsverhogingen van Rolex is en blijft altijd een groot geheim wat je nooit van te voren of uiterlijk een week of 2 van te voren zal weten wanneer het zal gebeuren. Het blijft dan ook speculeren. Maar gezien de laatste verhoging al een paar jaar geleden is, zal het mij niet verbazen dat er op korte termijn een verhoging zal komen. Mei lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het anders nu al bekend moet zijn. Maar het zal me totaal niet verbazen als het juni wordt, zo niet in ieder geval dit jaar nog. Als ik mij goed herinner was de verhoging in 2012 ook in juni.

Kan het ook te maken hebben met de uurwerken van ETA en de rechtszaak van even geleden?

Wat er veel gedaan is dat een bedrijf half fabricaten besteld bij ETA, ze in elkaar zit (eventueel er nog iets aan doet) en er een eigen kaliber ervan maakt. ETA levert geen half fabricaten meer en daar waren een aantal fabrikanten erg pissed over. Ze hebben ETA aangeklaagd zodat ze wel weer half fabricaten gaan leveren. ETA heeft gewonnen.

Als een leverancier een eigen kaliber in haar horloges wil moeten ze nu dus alles zelf maken. De high-end willen dit zeker. Hier zitten denk ik (veel) meer kosten aan verbonden.

Zou dit ook hier impact op kunnen hebben?

Geldt voor de genoemde high end merken niet dat ‘als je vraagt wat het kost, je het eigenlijk niet kunt betalen’?

WilSeiko Schreef:

Geldt voor de genoemde high end merken niet dat
’als je vraagt wat het kost, je het eigenlijk niet
kunt betalen’?

Ik denk het niet.
Bij Seiko geldt het omgekeerde wel… :wink:

louis Schreef:

WilSeiko Schreef:

Geldt voor de genoemde high end merken niet dat
’als je vraagt wat het kost, je het eigenlijk
niet
kunt betalen’?

Ik denk het niet.
Bij Seiko geldt het omgekeerde wel… :wink:

Da’s dus precies wat diegenen ook niet dachten die het wèl vroegen
Bij Seiko hoef je het idd niet te vragen, die leveren gewoon ‘veel voor weinig’
:z

Ik denk dat tegenwoordig 90% aan marketing opgaat. Dus bij de aanschaf van een dure Breitling sponsor je dus de marketing boys… Er is een tijd geleden berekend op het rolex forum wat het daadwerkelijk kost om een Submariner te maken. Ze kwamen uit op 300 euro. Als een sub dus tegenwoordig rond de 6k kost,dan weet ik niet meer waar dit op gebaseerd is…

Zoltar Schreef:

Ik denk dat tegenwoordig 90% aan marketing opgaat.
Dus bij de aanschaf van een dure Breitling sponsor
je dus de marketing boys… Er is een tijd
geleden berekend op het rolex forum wat het
daadwerkelijk kost om een Submariner te maken. Ze
kwamen uit op 300 euro. Als een sub dus
tegenwoordig rond de 6k kost,dan weet ik niet meer
waar dit op gebaseerd is…

Ik kom ook niet veel verder dan: het exclusief houden, er wat meer status aan toekennen. En het zit nu eenmaal in de mens dat hij of zij daar gevoelig voor is. De een wat meer dan de ander. Dat is dus de subjectieve kant.
En objectief bezien heb je helemaal gelijk: hier is sprake van een behoorlijke wanverhouding.

Anders gezegd: als ik een horloge echt heel mooi zou vinden maar ook wel aanvoel dat hij véél te hoog geprijsd is, dan is het aan mij of ik dat er voor over heb of niet. Argument van prijsvastheid is voor mij niet zo relevant, omdat ik een horloge niet bij voorbaat koop om hem weer te kunnen verkopen.

Zoltar Schreef:

tegenwoordig rond de 6k kost,dan weet ik niet meer

Gebaseerd op vraag. Gewone marktwerking van vraag en aanbod.
Pas als ze nagenoeg niet meer worden verkocht zal het veranderen lijkt me.

P.s. Die €300 is pure materiaal kostprijs. Research & development wordt bijv. niet meegerekend. En zo kan je nog meer factoren noemen.

lance_explorer Schreef:

Zoltar Schreef:

tegenwoordig rond de 6k kost,dan weet ik niet
meer

Gebaseerd op vraag. Gewone marktwerking van vraag
en aanbod.
Pas als ze nagenoeg niet meer worden verkocht zal
het veranderen lijkt me.

P.s. Die €300 is pure materiaal kostprijs.
Research & development wordt bijv. niet
meegerekend. En zo kan je nog meer factoren
noemen.

Research en development? Aan een model dat al bijna 50 jaar niet gewijzigd is? Kom op zeg. De marketing bepaald deze prijs voor het grootste deel en dat is heel jammer. Ik begrijp heus dat mensen hier door beinvloed worden en misgun hen hun Rolex ook zeker niet. Ik voel me echter veel beter bij een onbekendere boutique duiker.

Maar dan nog zit je heeeeeeeeel ver van 6k…

Maar dan nog zit je heeeeeeeeel ver van 6k…

Nee dan ben je Steinhart beter af …