Prijsverhoging MeisterSinger 2011

Daar heb je een goed punt te pakken arjen!

Het is al vaker voorbij gekomen op dit forum.

Ikzelf heb de seamaster 300m pro chronometer 9 jaar geleden voor 1550 euro nieuw gekocht!

Kost nu! hou maar op.

Wat de importeurs juweliers en aanverwanten ons ook op de mouw proberen te spelden.

Het blijven debiele prijsstijgingen!

Ze gaan inderdaad net zo lang door tot de consument zegt ho eens even!

(maar dat doet de consument niet)

Daarom is aerowatch op dit moment een favoriet merk van mij.

Ik heb er nog geen in mijn bezit maar daar komt verandering in.

Erg leuke zwitserse horloges zonder ineens in een paar jaar tijd van prijs te verdubbelen.

Het valt mij wel op dat de forse prijsstijgingen bij de welbekende merken ineens gekker worden dan de prijsstijging bij bijvoorbeeld aerowatch!

Zeg dit eigenlijk niet graag maar het lijkt er sterk op dat de verhoogde status van een merk de prijsstijging zou moeten rechtvaardigen!

Beetje erg jammer.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

postvak Schreef:

Natuurlijk heeft de Zwitserse Frank hier mee te
maken, maar er speelt m.i. nog iets anders. Het
merk wordt meer en meer verkocht, en brengt om de
haverklap zgn. Limited Editions uit, die goed en
snel worden verkocht tegen betere prijzen.

Zolang dit doorgaat, kun je gewoon doorgaan met
prijsverhogingen en je marges verbeteren.

De limiteds hebben dezelfde prijzen als de normale uitvoeringen zover ik weet.

En via dit forum hebben we de kracht om middels de HFLE (2011?) toch nog dergelijke klokken te krijgen voor ouderwetse prijzen.

postvak Schreef:

Natuurlijk heeft de Zwitserse Frank hier mee te
maken, maar er speelt m.i. nog iets anders. Het
merk wordt meer en meer verkocht, en brengt om de
haverklap zgn. Limited Editions uit, die goed en
snel worden verkocht tegen betere prijzen.

Zolang dit doorgaat, kun je gewoon doorgaan met
prijsverhogingen en je marges verbeteren.

Tja…:sunglasses: , eerlijkheidshalve schijnt deze stelling er ook een ( klein )beetje doorheen…

De ster van MeisterSinger is nog steeds rijzende, maar uitkijken dat men niet tenonder gaat aan eigen succes. Tenminste , de prijs van dat succes.
Het verworden van de prijs van een AM 3.301 tot € 898,00 , is veel geld.

Aan de andere kant laten/lieten ze met de 1Z Basic http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.horloge.info/files/meistersinger_1Z-basic-91109.jpg&imgrefurl=http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php%3Fn%3D2x-MeisterSinger-nieuws-NL-Limited-2009-en-1Z-Basic%26nieuwsid%3D492&usg=_a5kf2SsVxtlgUg7E6zl-eU4xcQ=&h=300&w=260&sz=46&hl=nl&start=1&zoom=1&tbnid=XJHbBQEtVuvRUM:&tbnh=116&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dmeistersinger%2B1z%2Bbasic%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1 ook zien daar toch ook wel over na te denken…

Ik vergelijk ( misschien wel onterecht hoor ) , maar beetje gevoelsmatig met Stowa.

Jaarproductie Stowa kleiner denk ik , maar gebruikt(e) beetje dezelfde kalibers.
Heeft een productenlijn van min of meer zelfde prijsklasse.
Waar Stowa notabene nog altijd “last” heeft van de ( denk ik toch veel bestelde ) Antea à €350,00 , waarin dhr Schauer toch elke keer ook een ( dure )ETA moet schroeven. Dus van alleen de Antea kan Stowa ook niet bestaan.
En de duurdere modellen van de Marine en de Flieger dit moeten “rechttrekken”.
Nu hebben deze ook vrij recent ( bij presentatie nieuwe modellen ) nog een prijsstijging ondergaan…Maar soms echt “tientjeswerk”.

Weinig “bewieg” ( tot nu toe ) bij Stowa aangaande ( weer ) prijsverhogingen.
Waar Jörg Schauer meestal toch vlug “te biecht” gaat dit kenbaar te maken.

Maar wellicht is straks een vergelijk met Nomos aannemelijker.
Waar ze met de Singulator met omgebouwd Unitas 6498-1 met LIGA ( LI-thografie, G-alvanik , A-bformung )al een duurdere klasse zijn ingegaan…Als ze straks met ( ook ) een eigen kaliber een beetje in die prijsklasse kunnen blijven hangen , doen ze het goed denk ik.

Dit heeft natuurlijk weinig van doen met de huidige ETA, en een basismodel van €898,00…maar misschien met “algehele ontwikkelingen”…( research/productie ) daarvan ??

We houden het in de gaten. Maar “schrikken” is het wel.

De website word i.i.g steeds mooier ! :D;)