Prijsverhoging MeisterSinger 2011

“”“Meistersinger zal per 1-1-2011 een forse prijsverhoging doorvoeren. Heeft U nog een Meistersinger op Uw verlanglijstje staan, aarzel niet en schaf hem nu nog aan voor de prijs van 2010!
De stijgende koers van de Zwitserse frank gecombineerd met de prijsstijging van de uurwerken van Eta maken het helaas noodzakelijk voor MeisterSinger de prijzen te verhogen.
Dit betekent dat bijvoorbeeld de AM 3.301 € 898,= wordt in plaats van € 798,= en de Perigraph € 1349,= in plaats van € 1198,=.”""

PFFF…:frowning: Fors kun je wel zeggen…:sunglasses:

In deze dure (feest)tijd van het jaar toch nog maar “vlug even” inderdaad bestellen , of afhaken ?
Had het er laatst over dat ze met de prijzen nog “weg kwamen”…
Maar per jaar worden ze onderhand allemaal 100,00/150,00 duurder.

No1 (bijv ) nog niet zo heel lang geleden 698,00 hoor !
Nieuwe kastvorm/+saffierglas nu dan 798,00…en nu weer 100,00 ?

Ik mag “hopen” ( nee , niet natuurlijk ) dat we dit dan ook bij andere merken gaan tegenkomen ??

Want een beetje LANGWEILIG word dit wel…:sunglasses:

Maar goed : bron IBINK B’veld/BOFB A’dam :

“”“WIJ GARANDEREN DAT ALLE MEISTERSINGER HORLOGES DIE VOOR 31 DECEMBER 2010 BIJ ONS WORDEN BESTELD NOG VOOR DE OUDE PRIJS WORDEN GELEVERD, OOK DE MODELLEN DIE PAS IN 2011 GELEVERD ZOUDEN KUNNEN WORDEN”""

Doe er uw “voordeel” mee… Of koester uw huidige MeisterSinger des te meer…of minder kan ook…

1. ETA uurwerken worden duurder door, al dan niet door ETA veroorzaakte schaarste;
  2. Meistersinger zou bijv. Sellita uurwerken kunnen gebruiken, er zijn meerdere fabrikanten die hierheen uitwijken.

De meeste Zwitserse merken verhogen hun prijzen ieder jaar met meer dan de inflatie, 5% is heel gewoon. Daarom koop ik al geen jaren meer nieuwe horloges uit Zwitserland.

Gelukkig heb ik net een Kemmner besteld…

Bas

Hebben andere merken uit andere landen dit dan niet? Meisteringer is Duits met zwitserse uurwerken. Ligt toch aan grondstoffen, inflatie etc…

Beste Forum leden,

Als MeisterSinger agent wil ik graag even inhaken op dit bericht inzake de prijsverhoging. Helaas is het waar dat wij de prijzen behoorlijk moeten verhogen per 1 Januari a.s. en dit is niet iets waar wij zelf heel blij van worden integendeel, maar het voor een economische rendabele bedrijfsvoering absoluut noodzakelijk.

Hieronder vindt u de info zoals wij die aan de dealers gestuurd hebben:

KOERS ZWITSERSE FRANK

Vanaf begin 2010, maar in het bijzonder in de laatste maanden, heeft de Zwitserse Frank voor het eerst na jaren van wisselkoersstabiliteit fors aan waarde gewonnen ten opzichte van de Euro. De oorzaak zal u duidelijk zijn; de zwakke positie van de Euro door het begrotingstekort van EU landen als Griekenland-Ierland-Spanje-Portugal en Italië. Zwitserse horloges/onderdelen die naar de Euro landen geleverd worden zijn hierdoor fors duurder geworden en marges staan hierdoor onder druk. Ter info; in vergelijk met begin 2010 is de CHF ca. 13% duurder geworden.

PRIJSVERHOGING VANAF 1 JANUARI 2011

De laatste prijsverhoging van MeisterSinger dateert van 1 Mei 2009. Ondanks de reeds vanaf begin 2010 zichtbare Monetaire ontwikkeling hebben wij tot op heden geen prijsaanpassingen gedaan. Maar nu ontkomen ook wij er ook niet meer aan; door de hogere wisselkoers (en verwachting is dat deze de komende jaren niet meer terugkeert naar het niveau van begin 2010) en de aangekondigde prijsstijgingen van ETA/Sellita moeten wij om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen blijven garanderen ook onze prijzen aanpassen.

MeisterSinger is absoluut niet het enige merk wat deze prijsverhogingen moet doorvoeren, van vele andere importeurs van Zwitserse merken hebben wij dezelfde geluiden gehoord.

Een zwakke Euro is voor ons Nederland als export land een gunstig gegeven, echter bij import uit landen buiten de Euro landen is het kostenverhogende factor.

Buiten deze absurde koersontwikkeling komt ook nog het feit dat de Zwitserse toeleveranciers als ETA en ook Sellita hun prijzen weer gaan verhogen begin 2011.

Nogmaals; deze prijsverhoging vinden wij ook niet leuk, maar is noodzakelijk voor een goede continuiteit van het merk MeisterSinger.

Met vriendelijke groeten,

John van Steen
Agent MeisterSinger NL

Wanneer komt dan het eigen kaliber ???

Met tienjarig jubilee ??

Dan vind ik de prijsverhoging weer acceptabel ! :slight_smile:

:wink: :wink: :wink: :smiley:

Een prijsverhoging van meer dan 10% is niet acceptabel te verklaren.
Lagere prijs is meer omzet is meer winst.

sorcees Schreef:

Een prijsverhoging van meer dan 10% is niet
acceptabel te verklaren.
Lagere prijs is meer omzet is meer winst.

Dit is absolute onzin, meer omzet is niet per definitie meer winst.

Het gaat om de winst-marge die ze hebben per horloge

Als agent heb je voor een merk als Meistersinger niet veel marge.
Ik kan makkelijk een rekensom maken, met het aantal dealers, de omzetsnelheid en de marge die de agent krijgt is een rekensom snel gemaakt.
Als je dan de kosten (lease-auto, verzekeringen, evt. huisvesting, verkoopmedewerker binnendienst, etc) dan denk ik dat de 3 andere merken die het bedrijf voert hard nodig zijn, om nog wat geld over te houden.

Overigens wordt de advies wvp-prijs (ex. BTW) bepaald door het merk en niet door de agent, toch ?

Ik snap wel dat er voor de importeur/distributeur niet veel anders overblijft dan wat Zwitserland dicteert, en het gaat mij ook niet zozeer om Meistersinger of deze ene prijsverhoging alleen, maar om de trend van de Zwitserse horloge industrie, en die is verhogen die prijzen zo ver de markt het accepteerd.

Als voorbeeld: Een Omega Speedmaster Pro kostte (advies verkoopprijs) in 1998 fl 3495,- Nu, 12 jaar later is dat hetzelfde in Euro’s, € 3499,-. Dat is gemiddeld 7% vehoging ieder jaar. Het lijkt me dan dat Europa die 13% koersval al lang en breed betaald heeft.

Omega is een verhaal apart.
Wijlen Nicolas Hayek heeft openlijk uitgesproken dat ze de aanval op Rolex hebben ingezet.
Daardoor zullen de prijzen voorlopig blijven stijgen, meer dan bij andere merken.
Ik ben van mening dat het Omega niet zal gaan lukken om in de buurt te komen van Rolex.
Hoewel Omega een luxe-merk is heeft het naar mijn idee ook iets “volks”, met als gevolg dat de prijs-acceptatie de grens wel zo’n beetje heeft bereikt.

Ik vind het overigens ook vreemd dat de naam Rolex zo vaak wordt genoemd bij de top van Omega…vaar je eigen koers ipv dat obsesievelijke gedrag jegens Rolex.

Maar goed, terug naar Meistersinger…

Ropa Schreef:

Ik vind het overigens ook vreemd dat de naam Rolex
zo vaak wordt genoemd bij de top van
Omega…vaar je eigen koers ipv dat
obsesievelijke gedrag jegens Rolex.

Maar goed, terug naar Meistersinger…

Toch als aanvulling, Omega in Azië is erg populair met name bij snellere jongens. Kortom daar is Omega de Rolex van hier! Dus zo vreemd vind ik het niet.

De prijsstijging van Meistersinger, tja het is niet anders. Mooiste voorbeeld van een prijstijging is nog altijd van de fabrikant Zenith die ook mee wilde gaan spelen met op sommige modellen 20%!

Ik vind dat deze agent een bijzonder zwak verweer voert. En dat geldt ook voor de moederrmaatschappij. Meistersinger stond nog op mijn lijstje, maar is nu afgevoerd. Graaien moet iedereen zelf weten, maar niet over mijn rug.

Alles uit Zwitserland is duurder geworden.

Per 1 november heeft Bijou Moderne het Zwitserse gereedschap al 10% duurder gemaakt.

Als de wisselkoersverhouding andersom uit valt passen ze het dan weer aan ?

Hoor je eigenlijk nooit over.

Zwitserland moet maar gauw bij de Euro-zone komen i.p.v. al die Oost-Europese landen.

Over een paar jaar zitten we allemaal met Chinese rommel.

Het is niet te hopen. Je moet er niet aan denken dat wanneer de datum aanduiding over springt de lak van de wijzerplaat springt of je horloge uit elkaar valt.

Met vriendelijke groet,

Marco

eeey John TC,

Respect dat je hier je casus uitlegt !!

Bas

Ropa Schreef:

Ik zal nog een voorbeeld geven om te laten zien dat Omega geen verhaal apart is.

Een Oris Big Crown Pointerdate kostte in 1995 fl 645,- en nu, na de laatste prijsverhoging € 685,-. Dat is in 15 jaar tijd een gemiddelde jaarlijkse prijsstijging van bijna 6%.

Het is mijn opvatting dat sinds de Zwitserse horloge industrie zich in de jaren '90 weer hervonden heeft, ze de prijzen structureel heeft verhoogt, en dat is hun goed recht, maar ze slijten ze niet meer aan mij.

Mijn Tissot Le Locle chronograaf kostte in september 2004 € 795.
Dit horloge kost nu (al enige tijd) € 1.040. Een stijging in 6 jaar van 31 %.

Ik neem dit horloge als voorbeeld omdat deze nog na 6 jaar in ongewijzigde vorm te koop is.

Helaas is mijn salaris niet met 31 % gestegen:(

Gelukkig kunnen we ook (veel) plezier beleven aan betaalbare klokjes zoals Casio o.i.d.

Groet
Herman

Natuurlijk heeft de Zwitserse Frank hier mee te maken, maar er speelt m.i. nog iets anders. Het merk wordt meer en meer verkocht, en brengt om de haverklap zgn. Limited Editions uit, die goed en snel worden verkocht tegen betere prijzen.

Zolang dit doorgaat, kun je gewoon doorgaan met prijsverhogingen en je marges verbeteren.

Arjen Schreef:

Ropa Schreef:

Ik zal nog een voorbeeld geven om te laten zien
dat Omega geen verhaal apart is.

Een Oris Big Crown Pointerdate kostte in 1995 fl
645,- en nu, na de laatste prijsverhoging € 685,-.
Dat is in 15 jaar tijd een gemiddelde jaarlijkse
prijsstijging van bijna 6%.

Het is mijn opvatting dat sinds de Zwitserse
horloge industrie zich in de jaren '90 weer
hervonden heeft, ze de prijzen structureel heeft
verhoogt, en dat is hun goed recht, maar ze
slijten ze niet meer aan mij.

Omega blijft een verhaal apart omdat het doel anders is dan bij andere merken.

Ben het overigens wel met je opvatting eens.
Zwitsere merken hebben structureel de prijzen verhoogd door de jaren heen en ze komen er (een uitzondering daargelaten) mee weg.
Overigens zie je ook wel merken wegvallen, meestal de merken die in de goede economische tijden konden meeliften, maar die niet tot de basis van de prestigieuse merken behoren.
Soms was/is daar een duidelijke oorzaak voor aan te wijzen, zoals b.v. de ongehoorde prijsverhogingen die Zenith een paar jaar geleden door heeft gevoerd.
Zenith had in zijn huidige vorm niet meer bestaan als ze geen onderdeel waren van LVMH en supplier waren van L.V. horloges.

Andere voorbeelden van merken die hard zijn gevallen:
M. Lacroix
Oris
Eberhard
Pequignet
Ebel (hoorde heel lang geleden tot de top 3)
Movado (met name in USA)

En zo zijn er nog tientallen (kleinere) merken, waar de crisis hard heeft toegeslagen.