Prijsverschil leren banden

Na het volgen van dit forum gedurende een paar maanden is mij het volgende opgevallen.
De prijs van originele leren banden ( merkhorloge ) is in meeste gevallen honderd euro of meer.
Lijkt mij dat aftermarketbanden veel gunstiger geprijsd zijn.
Nu de volgende vragen,welke horlogefabrikant maakt zijn leren horlogebanden echt zelf en zit er dan zoveel kwaliteitsverschil in dat duidelijk prijsverschil te verklaren is.
Daar de meeste forummers ( Horlogeliefhebbers )nogal eens te kennen geven dat ze andere band monteren lijkt het mij dat een leren bandje niet perse origineel hoeft te zijn.
Of maak ik nu serieuze denkfout?

Ik vind horlogebanden altijd een beetje te vergelijken met velgen voor een auto. Er hoeft niet persé het orgineel bij te zitten om het mooi te laten zijn. Sommige mensen hechtten weer wat meer waarde aan originaliteit en zouden nooit aftermarket lichtmetalen velgen voor hun auto kopen.

Hoop dat het niet te veel off topic is maar van mij hoeft het allemaal niet zo duur, als het maar mooi of passend is. Zo kocht ik vandaag dit bandje voor mijn Monster bij de HEMA voor maar 7,95, wel een nieuwe look maar geen rib uit mijn lijf :smiley:


Het lijkt leder, maar het is een soort synthetisch materiaal (waterproof dus)

Groeten,

Stefan

Tja, originaliteit is voor mij vaak belangrijk. Zou dus alleen een fabrieksmerkbandje willen hebben, en geen after market spul. Idem voor velgen op de auto.

Maar is het niet zo dat bv. Hirsch veel bandjes voor de gerenommeerde merken maakt? En betaal je dan ook niet wel heel erg veel voor het merk?

Mwoahh… hangt natuurlijk WEL een beetje van de kwaliteit van dit fabrieksbandje af…

Ik kan haast niet wachten om de band van mijn Aviator te vervangen door een knappe kroko-band.
Gevolg is wel dat de klok mogelijk in waarde meer dan verdubbelt, maar de OEM band is echt prutswerk…

Groet
Mark