Ik zou graag een nieuwe horloge aan mijn verzameling toevoegen, namelijk een Longines Hydroconquest. Nu valt het me wel op dat als ik deze horloge opzoek via bv. Chrono24, ik regelmatig bij geverifieerde handelaars te koop zie staan voor ongeveer 1100 á 1200€, dit terwijl ze bij de lokale AD steeds te koop staan aan 1500€. Zelfde horloge, alles erbij. Nu sta ik helemaal achter het ‘shop local’ idee, maar dit is toch een groot verschil. Waar zit het dan in? Puur naservice?
Het hebben van een fysieke winkel en de kosten die daar bij komen kijken qua huur, personeel etc. Dus niet zo zeer service, dat kan via een online/grijze dealer ook goed zijn.
Dat begrijp ik, maar ik denk dat het afdingen bij AD’s meer iets Nederlands is… Ik ben woonachtig in België, hier wordt dat zo niet gedaan. Wat niet wegneemt dat ik ze ook niet gewoon bij een AD in Nederland zou kunnen kopen hoor. Ik kom best veel in Nederland. Ik stel me dan gewoon de vraag, slaan de AD’s dan hun eigen ruiten niet in met deze marges? Ik ben zelf ook ondernemer, als ik dit type prijsverschil zou hanteren tov. internet, dan denk ik niet dat ik nog veel verkoop.
Dit geld voor mij absoluut ook zo.
Koop ook liever bij een AD dan online , dan maar duurder… Ik vind het verschil verwaarloosbaar bij deze vaak toch al dure aanschaffen .
Korting bedingen. Iets meer betalen mag best. Tenslotte maken ze de band voor je op maat en dergelijken. Maar boven de € 1.300,- zou je er niet voor moeten betalen.
Sorry, ik wil je niet onderschatten. Maar vergelijk je wel hetzelfde model? De prijsverschillen klinken ook wel als keramische bezel v.s. niet keramische bezel.
Anders zijn de antwoorden reeds gegeven denk ik.
Overigens, ik heb hem bij een AD (in NL) gekocht. De keramische bezel tegen wel bijna 20% korting.
Goede keuze, als je het mij vraagt. Ik vind het een prachtig horloge!
Ik heb mijn Hydro ook met 20% korting gekocht (€1.120 tov €1.400). Was overigens gewoon een kortingsactie bij de AD (Fysieke winkel) voor enkele dagen, maar dan alleen specifiek op de blauwe Hydro met keramische bezel. Toevallig wilde ik die precies hebben