Prijsvoorstel online, ervaringen

Voor online-shoppers is het begrip prijsvoorstel niet nieuw. Ik ken het vooral van Duitse webshops (preis vorschlagen) en van eBay of Chrono24. Ik heb er vooral bij Duitse webshops goede ervaringen mee. Eenmaal werd het voorstel afgewezen en kreeg ik een aanbod dat nog lager was dan mijn voorstel (…).

Nu heb ik een model bij 2 Nederlandse juweliers met webshop op het oog, en heb via e-mail een voorstel gedaan. Ben ik hierin de enige? Vast niet.

Wat zijn jullie ervaringen?
(Wellicht naar off-topic?)

3 likes

Heb een aantal keren bij Nederlandse juweliers die online (ook) verkopen een voorstel gedaan en meestal werd dat in eerste instantie afgewezen, maar vaak is er wel wat af te krijgen: het is voor zo’n juwelier ook maar dozen schuiven…

3 likes

Begrijp ik goed dat jouw bod op het horloge is afgewezen door een lager tegenvoorstel van de verkopende partij? Dan word ik wel alert, ze willen wel heel graag verkopen dan. Zijn het erkende websites/aanbieders?

2 likes

ik heb 2 jaar geleden 40% korting gekregen op een maurice lacroix aikon bij een duitse webshop.
ze hebben daar wel een speciale knop voor dus dat maakt het wat makkelijker.

maar ook als er geen knop is probeer ik het in de regel wel. afhankelijk van wat ik denk dat een reeele prijs.

2 likes

Ik heb recentelijk bij een Duitse juwelier/webshop via de e-mail gevraagd wat hun beste prijs was op een gebruikte IWC. Dus niet zelf een bedrag genoemd.

Toen kreeg ik een prima kortingsvoorstel van ze.

2 likes

Waarom niet? Kan perfect imo.
Niet geschoten is altijd mis.

4 likes

:thinking: Dat is wel lekker onderhandelen.

3 likes

Je kunt maar vragen, en soms verrassen ze je zelf met een grote korting. Ze zijn soms blij om van een model af te geraken.

1x gehad omdat het horloge uit de line-up ging het jaar erna

1x gehad omdat het horloge al 6 maand te koop stond (slechte foto’s gebruikt als je het mij vraagt)

Natuurlijk wel de situatie wat inschatten. Als je al +30% korting krijgt, zou ik persoonlijk niet meer bijvragen.

2 likes

Misschien nog een petje of paraplu. Altijd handig. :laughing:

3 likes

Dat begrijp je goed. Dat was bij Olfert & Co in Duitsland. Hun voorstel lag nog €37 lager dan mijn voorstel (op €1.300).

Dat was op een ML Aikon automaat.

1 like

Ah deze voor 1399,-?

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-maurice-lacroix-aikon-automaat-blauw-met-staal-en-leer/411674

7 likes

Ik ook via olfert.

€1078 geboden en daar gingen ze nog mee akkoord ook (2022) :grimacing:

1 like

Ik bij Uhrenlounge op een Frederique Constant. 1000 ipv 1300 meen ik me te herinneren.

1 like

@WilSeiko, Wil, het is “ganz normal” en “bon ton” genoeg om dit te doen. Succes. :smiley:

1 like

De eerste gaf aan dat hij deze niet op voorraad heeft, dus logistiek niet op orde.
De 2e wilde deels akkoord gaan. Nieuwprijs is €890, ik had een zeer behoudend voorstel van €800 gedaan. Maar hij wil dan toch weer €825. Dat vind ik dan weer jammer. Zeker omdat hij dat horloge in mei en juni met 10% korting aanbood, maar in juli weer voor de volle mep. Dat vind ik voor dit model ML Quartz 42mm die bijna 2 jaar uit de collectie is wel zéér optimistisch. Zeker bij Maurice Lacroix die bovengemiddelde marges hebben. Voor mij een ondernemer die nog in het oude systeem vastzit.

Dan nog maar eens bij de Oosterburen proberen.

Ik heb weleens gebeld naar een juwelier en zelf een prijsvoorstel gedaan over een horloge dat op de webshop stond. Ik had het wel netjes gehouden en was zo’n 15% onder de vraagprijs gegaan. Ja heb je, nee kan je krijgen.
In mijn geval ging de betreffende verkoper even met de manager overleggen en belde me later terug dat het voorstel werd geaccepteerd. Scheelde me toch een hoop centen.

Mijn vrouw doet het eigenlijk zo’n beetje bij elke wat grotere aankoop en het zal je wellicht nog verrassen hoe vaak ze haar zin krijgt of een behoorlijke korting.

1 like

Dat horloge ja. Ik zie overigens dat ik die voor € 1.402 heb gekocht.
Prijs met 2 banden was bij Olfert € 1.950 en ik had € 1.439 voorgesteld. Zij kwamen toen met € 1.402.

Waarom € 1.439? 16% en naar beneden afgerond tot een raar bedrag zodat het nog enigszins berekend leek :rofl:

Ik zie dat die set nu voor € 2.400 staat bij Olfert :sleepy:

1 like

Bij ML weten ze het wel ja. Lijkt wel omega

1 like

Hé, hoi, Ener/René/Renatus/jeanvandelanotte/en al die anderen.

4 likes

Ik had net dezelfde gedachte door mijn hoofd flitsen

1 like