Prijzen bij doorverkoop

Het valt mij meer en meer op (niet actueel op dit moment, voor de goede orde)dat er bij een verkoop advertentie tekst staat; “bedrag xxx betaald en dat is wat ik er graag voor terug wil.” Dit overigens vooral op bijvoorbeeld TZ-UK. Vreemd vind ik dat, om te beginnen is het horloge wat ouder, soms maar een paar weken dat wel en vaak denk ik, dan heb je in beginsel teveel betaald. Dit als de verkoop moeizaam gaat en prijs niet daalt. Ik heb het hier niet over icoon horloges, gewoon redelijk gangbare en goed verkrijgbare horloges. Delen anderen dit, of ligt het mij? Moet misschien offtopic trouwens, maar goed het sluit ook een beetje aan op “vraagprijs en wat heb je betaald”

lijkt me niet zo interessant wat de verkoper heeft betaald.
Het zet je alleen maar aan het denken: is de vraagprijs wel correct/heeft hij niet teveel betaald.
Het is net als met een nieuwe aanschaf: je betaalt wat je het waard vindt.
Voor de één zal dit een belachelijk bedrag zijn omdat hij het geen mooi horloge vindt. De ander denk misschien ‘wat een koopje’ omdat hij er wel meer voor over had…

Ik zou het in ieder geval niet vermelden. Je zou wel de adviesprijs van de fabrikant kunnen vermelden, maar daar kun je ook alle kanten mee op.

groet,
Arno

Sommigen vragen dan ook wel erg optimistische prijzen…

Zelf vraag ik liever relatief laag om daarna vrij snel te verkopen.

Tja, die discussie heb je niet alleen bij horloges. Sommige mensen begrijpen niet dat een 2e hands horloge per definitie minder waard is dan een nieuw. Ook al is die niet gedragen.

Verkoper probeert zo een beetje aan te geven wat voor “verlies” hij pakt… tja,…

Het is aan jou wat je er mee doet :). Zelf ben ik (denk ik) aardig op de hoogte van prijzen, je kan veel opzoeken op het web dus ik laat me er niet door beïnvloeden. Ik zeg daarom gerust dat iemand te hoog zit. Als iemand veel te laag zit ben ik ook eerlijk en bied ik er niet grof onder bv…

Handel is handel, tis wat de vraag en aanbod doen… soms zie ik hier ook horloges voorbij komen welke veel te optimistisch worden neergezet (of welke ik zelfs op MP heb gezien voor veel minder!). Er hoeft maar net een gek langs te komen… aan de andere kant, de kenners zijn kenners, toch?

Tja ik vind dat ik altijd een zeer faire prijs beding en gelukkig vinden veel forum leden dit ook. Ik speel denk ik break even over de lange termijn en dat is prima. Zo kunnen we allemaal van onze hobby genieten.
Ik heb overigens nu ook weer een mooie aanbieding. Goedkoper krijg je hem echt niet. :wink: