Prijzen horloges nu t.o.v. vroeger

  Er zal een dag komen dat de Zwitsers het af moeten leggen tegen de Japanners, om over de kwaliteit 
  van het Zwitserse horloge van tegenwoordig nog maar te zwijgen.

Willem van E Schreef:

  Er zal een dag komen dat de Zwitsers het af

moeten leggen tegen de Japanners, om over de
kwaliteit
van het Zwitserse horloge van tegenwoordig
nog maar te zwijgen.

Zoiets is er al eens geweest (de quartzcrisis), maar de Zwitsers hebben zich hier toch prima door heen geslagen (niet iedereen even goed natuurlijk). Ik denk zelf danook niet dat dit zo snel zal gebeuren. Ten eerste mag ik hopen dat men van de eerdere fouten heeft geleerd en daarnaast zal er altijd een doelgroep zijn die toch kiest voor echt vakwerk (wat niet wegneemt dat Seiko niet goed zou zijn oid).

Ook komt er een bepaalde emotie bij kijken en die krijg je toch meer bij een Zwitsers uurwerk met bepaalde historie, dan bij een Jappaner. :wink:

Schiet u maar. :smiley:

volledig mee eens Jaap-Wim. Dat ‘Swiss Made’ geeft jezelf een beter gevoel.

Geldt volgens mij voor alle luxeproducten. Als Bentley zijn wagens in Japan zou assembleren en ze daardoor 25% goedkoper zouden worden, is er volgens mij ook minder belangstelling voor. Mensen willen het ‘echte’ spul.

Jaap-Wim Schreef:

Ook komt er een bepaalde emotie bij kijken en die
krijg je toch meer bij een Zwitsers uurwerk met
bepaalde historie, dan bij een Jappaner.

Schiet u maar.

citizen en seiko spelen ook al ergens vanaf de jaren 30 mee toch ? behoorlijke historie ( en echte manufacturen ! )

zoals ik al zei citizen en seiko oud en manufactuur. verder zijn vleugels en andere japanse muziek instrumenten perfect. een Bentley gemaakt in japan zou nog steeds even duur zijn. misschien uit china of korea goedkoper. japan = haast westers.