Prijzen, keuzes en twijfel

Hoi Allemaal,

Kennen jullie ook het gevoel dat je een beetje op een kruispunt staat en je twijfelt welke kant je op wilt gaan met je verzameling? Ik sta daar op dit moment namelijk wel.

Mijn spaarpotje is na lang sparen weer gevuld al een paar keer de AD geweest om te passen…

Omega seamaster 300m (super mooi, maar wel redelijk fors en zeker de band)

Omega Speedy… Super mooi… Maar wel redelijk aan de prijs.

Tudor bb38 zilver… Mooi qua formaat en kleur… Maar niet echt een aanvulling ten opzichte van mijn BB Blue

Was er lang van overtuigd dat het een van deze drie zou moeten gaan worden…
Tot dat ik ging kijken wat ik evt voor dit geld nog meer zou kunnen kopen in de enrty level categorie…

Toen kwam ik tot dit lijstje…

Voordeel is dat ik het niet in een keer hoef te kopen, meerder keren een leuk moment van aanschaf, veel diversiteit en verschillende merken…

Nadeel… Per horloge minder pols tijd, kwaliteit?

Mijn huidige collectie ziet er als volgt uit.

De grote Oris gaat de collectie overigens verlaten…
Ben benieuwd of jullie de twijfels herkennen en wat jullie toen gedaan hebben… Minder horloges van een hogere prijs (kwaliteit)… zit gaan voor meer diversiteit

8 likes

De Seamaster krijg je geen spijt van op staal kopen en rubber band erbij en lekker afwisselen maar👍

2 likes

Die momotaro zou wel voor wat kleur zorgen in je collectie. Zeker als er een Oris uit gaat moeten er minimaal 2 voor terug komen.

2 likes

Zo te zien een Explorer 36 mm ? OMEGA Seamaster 300 of Diver 300M ?

Van een Tudor Black Bay GMT word ik altijd wel vrolijk en met het merk ben je bekend :thinking:

‘Quality over Quantity’ zoals een zeer gewaardeerd forumlid weleens zegt.
Dus doorsparen en voor de speedmaster gaan. Komt vast wel weer een keer te koop op het forum. De nieuwe draagt ook kleiner en is erg comfortabel.

Als je voor 5000euro 6 horloges gaat kopen die het net niet zijn ten opzichte van de speedmaster ben je op de langere termijn slechter af.

3 likes

Of nog langer sparen en meteen een daytona halen.
In elk geval beter 1 dure topper, dan een horloge kopen dat je eigenlijk net niet helemaal wilde hebben.

3 likes

De oris momotaro is wel heel gaaf

1 like

Oh God, ik kan je een hand geven.
Ik heb er 12, wil terug naar 10 en een beetje upgraden, maar kan niet kiezen wat er dan weg mag, en kan ook niet goed een nieuwe richting bepalen, er is gewoon teveel moois :thinking:

2 likes

Als ik die voor list zou kunnen kopen zou het zeker een optie zijn… maar zeker niet voor de prijs die ze nu doen…

Als ik voor de seamaster ga zou ik ook graag de witte willen.

Ik snap je punt wel hoor, hoe meer horloges hoe minder polstijd ze krijgen. Dat is voor mij de reden dat ik iedere dag wissel. Wat betreft een ander horloge, je ziet een horloge (duur of niet duur) en je hebt er gelijk een klik mee, dat is volgens mij de graadmeter als je een ander horloge gaat kopen. Er is zoveel moois te koop en zoveel merken. Wil je meer polstijd aan een horloge geven, dan zou je aan 3 horloges al genoeg hebben denk ik en dan draag je elk horloge langer. Wat betreft kwaliteit, daar zijn zoveel verschillende meningen over. Je zou die grote Oris eens op rubber moeten dragen, ik zou hem niet wegdoen. Maar ik ben jou niet he :wink:. Ik zie trouwens 2 grote Orissen in je collectie, welke wil je wegdoen?

1 like

Mooie alternatieven, de Hamilton is prachtig. Ik heb de reverse panda. Ik herken het ook. Ik merk wel dat iconische horloges/merken wat meer voldoening geven dan de kickstarters. Hamilton is in die zin ook een prachtig merk. Ik heb steeds ca 12 horloges en ben binnen die verzameling langzaam aan het upgraden. Ook Oris en Baltic in mijn verzameling. Hamilton, Oris en Baltic zijn echt good bang for buck, maar kunnen uiteindelijk qua gevoel (en uurwerk) niet op then Heuer, Rolex of Omega…

1 like

Al veel advies van andere leden. Quality above quantity is mijn motto in horloge collectie bouwen. Ik zal ook kijken naar complicaties en andere stijlen.

De baltic en seagull zal ik niet doen. Je bent qua kwaliteit al dat station gepasseerd. Die ervaring heb ik zelf ervaren😉

Succes

1 like

De duiker… die heb ik in een opwelling gekocht…

Precies dit… (Klinkt soms oppervlakkig maar het is wel waar)… Vandaar dat ik in de eerste instantie ook voor de Omega of Tudor wil(de) gaan… Ik draag op dit moment ook de Tudor en Explorer het meest …

De Seagull wil ik sowieso een keer proberen. (ik snap dat die niet tot in de eeuwigheid mee zal gaan)

Leuk een keer te hebben. Absoluut. Na paar weken heb ik hem geflipperd😜