Ik ben mij aan het oriënteren op een 114060 en nu valt het mij op dat de prijzen in het grijze circuit in Duitsland en de UK beduidend lager liggen dan in NL. 10% verschil maakt het al snel aantrekkelijk om over de grens te gaan shoppen.
Het zal vast heel simpel zijn maar kan niet direct een verklaring bedenken. Komt dit door verschil in list price in de verschillende landen? Minder vraag?
In Nederland heb je minder concurrentie. Iedereen kent elkaar, daarom worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Daarnaast is de markt gewoon goed, dit soort horloges worden regelmatig tegen deze prijzen verkocht. Dan is er toch geen reden om te gaan stunten?
Dank voor jullie reacties! Hieruit maak ik op dat invloed uit buitenland en onderlinge concurrentie relatief beperkt is en BTW ook een paar procent verschil kan maken.
Weet nog niet. Reis voor mijn werk vrij veel door
Europa dus wat dat betreft flexibel. Moet even
kijken wat handig is.
Gedoe met douane ga ik liever uit de weg dus
Schiphol heeft niet direct mijn voorkeur.
In dat geval zal ik zeker bij schiphol halen. Binnen Europa geldt namelijk geen tax free maar wordt in plaats daarvan korting gegeven. Er wordt dus gewoon BTW geheven. Dus ook geen probleem met de douane. Anders wordt het wanneer je buiten Europa reist, dan loop je wel een risico. Scheelt toch weer zo’n 200 euro.
Taxfree kopen in buitenland. Doos en papieren per post verzenden. Stickers eraf, klokje om de pols en gaan met die banaan. Ik heb nog nooit gehoord dat de Douane bij aankomst uit een relefief onverdacht land de pols van de reiziger controleerde op verdachte aankopen.
Taxfree kopen in buitenland. Doos en papieren per
post verzenden. Stickers eraf, klokje om de pols
en gaan met die banaan. Ik heb nog nooit gehoord
dat de Douane bij aankomst uit een relefief
onverdacht land de pols van de reiziger
controleerde op verdachte aankopen.
Taxfree kopen in buitenland. Doos en papieren per
post verzenden. Stickers eraf, klokje om de pols
en gaan met die banaan. Ik heb nog nooit gehoord
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Hans echter taxfree prijzen die ik heb gezien, zelfs in de States, verschillen weinig van eerder genoemde opties in grijze circuit. Uitzondering is Azië maar daar kom ik zelden. Maar misschien heb ik niet goed gekeken?
In dat geval zal ik zeker bij schiphol halen.
Binnen Europa geldt namelijk geen tax free maar
wordt in plaats daarvan korting gegeven. Er wordt
dus gewoon BTW geheven. Dus ook geen probleem met
de douane. Anders wordt het wanneer je buiten
Europa reist, dan loop je wel een risico. Scheelt
toch weer zo’n 200 euro
Ah dat had ik nog niet eerder zo begrepen maar zeker interessant. Ik heb blijkbaar nooit goed bij de prijzen in het Schengen deel gekeken.
Taxfree kopen in buitenland. Doos en papieren
per
post verzenden. Stickers eraf, klokje om de
pols
en gaan met die banaan. Ik heb nog nooit
gehoord
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Hans
echter taxfree prijzen die ik heb gezien, zelfs in
de States, verschillen weinig van eerder genoemde
opties in grijze circuit. Uitzondering is Azië
maar daar kom ik zelden. Maar misschien heb ik
niet goed gekeken?
Nee hoor, je zult best goed gekeken hebben. Grijs is doorgaans ook ca 20 goedkoper dan list (bij topmerken). Maar bij “mijn” constructie kun je in elk land je dealer uitzoeken en je klok gaan dragen.