In augustus ga ik naar Italie.
Nu is mijn vraag of het ook interessant is om op de terugweg door Zwitserland te gaan.
Om b.v een tag heuer aqua racer 500m te kopen.
En dan met namelijk of het veel scheeld kwa prijs.
Op chrono24 zie je ze al 500 euro goedkoper in duitsland dan de advies prijs bij b.v ace.
Mijn ervaring is dat kopen in een Zwitserse winkel je niet of nauwelijks iets oplevert. Websites leveren vaak goedkoper, OK; maar ook weer vaak goedkoper dan je ze in CH zult vinden. Of je moet willen/kunnen afdingen, maar dat lukt wellicht bij Ace ook wel een beetje…
Ik zat een half jaar geleden met hetzelfde idee te spelen. Zijn er wel doorheen 2x doorheen gereden, maar geen stop gemaakt (op plaspauze ergens in de bergen na).
Ben ooit eens in Zwitserland geweest bij de fabriek van die rode messen =Victorinox.
Kocht daar een mes ,je kent ze wel met allerlei mesjes ,schaar, schroevendraaiers en nog meer.
Ding weegt ongeveer 2 ons, niet te dragen in je broekzak, zo zwaar!
Ik blij, na 2 weken zag ik ze hier ook in de winkels.
Ongeveer 60 euro’s goedkoper als op die fabriek.
Dus met de horloges zal het idem dito zijn.
Ik hoop dat je geluk hebt.
Het zijn vooral Japanners en Chinezen die in Zwitserland hun horloges bij dealers kopen. (In Engelberg zit een Omega AD hoog op de berg. 10tallen aziaten die er 's morgens al voor de deur staan te wachten om daar hun horloge te kopen). Je bent beter af als je via internet op zoek gaat naar het horloge van je dromen.
(Edelweiss wordt ook in Nederlandse kassen gekweekt!- Het hele jaar door verkrijgbaar in Zwitserse souvenirs-winkels )
Is iets goedkoper, maar je loopt wel het risico gepakt te worden als je Oostenrijk weer ingaat (ik ski gewoonlijk terug naar Ischgl).
Ik denk dat je beter kunt proberen met een dame die vroeger heel aantrekkelijk geprijsde horloges aan kon komen in Zwitserland in contact te komen.
Ik ben haar naam vergeten, maar haar man was - meen ik - tandarts…
Goedkoper dan die internetprijs gaat zeker niet lukken bij de juwelier. Daarbij ook nog eens het risico dat er aan de grens gevraagd wordt hoe u aan dat nieuwe horloge komt. Leg dan maar eens uit dat je die in Nederland gekocht hebt, terwijl je ook de doos en papieren in de auto hebt. Gevolg, douane kosten en BTW betalen.