Prijzen tudor omhoog?

Zijn de prijzen van tudor de laatste week nu zo omhoog gegaan, of zal dit een foutje zijn…(ik wist dat S&C niet de goedkoopste zijn maar dit…?)

1 like

Heel apart… Ik denk dat het een foutje is. Als het waar zou zijn, dan hoop ik dat mijn Black Bay Red mee zal liften in de prijsstijging :relaxed:

Ik denk weer dubbele btw… S&C dient zich te houden aan de prijzen die Tudor als adviesprijs aangeeft.

1 like

Dat noemen we verticale prijsbinding en is ten strengste verboden.

Oh? Maar waarom vraagt S&C dan geen ‘grijze’ prijzen voor bv de blnr of daytona?

Ik zeg alleen dat verticale prijsbinding, dwz door de fabricant/importeur aan retailer opgelegde prijzen, niet is toegestaan. Hoe de prijzen binnen de horlogemarkt tot stand komen weet ik ook niet.
Lees eens wat toonaangevende zaken op de site van het Deutsche Kartellambt. Gardena, Lego, Siemens…

1 like

Pa$$$$$$$$$$$$$iooonnnnnnnnn!

Wat kost dat ding normaal dan?

Volgens de Tudor website

Moet een foutje zijn dus!

1 like

Dat klopt; dat is de wet. Maar… Rolex dealers (en dat geldt voor heel veel dealers in merkartikelen, in welke branche dan ook) houden toch meestal de geadviseerde prijzen van de betreffende fabrikant aan. Dat is vooral omdat ze graag dealer willen zijn van het merk én omdat ze vooraf op criteria worden geselecteerd. Je wordt b.v. niet zomaar Rolex dealer; het bedrijfsplan van de dealer moet wel kloppen met het beeld dat Rolex voor haar dealers heeft. M.a.w. als een retailer zich b.v. niet kan conformeren aan de prijzen van de fabrikant, dan wordt hij gewoon geen dealer uiteindelijk. Dat geldt ook voor bestaande dealers; die willen wel graag dealer blijven… Formeel heb je echter gelijk, vandaar dat je uiteraard ook uitzonderingen ziet. Zoals b.v. Rolex dealers die zeer gewilde modellen zelfs ruim boven de listprijs verkopen. Volgens de wet is de vrijheid er inderdaad.

2 likes

Die prijs is 1,21 * adviesprijs. Lijkt dus de prijs inclusief ingevuld op exclusief positie. Wel makkelijk 21% korting scoren dan :smiley:

1 like

10% van de concernomzet…

Speciaal vandaag krijgt u 20% korting meneer :ok_hand:t3:

1 like

Is gewoon een foutje inderdaad. :relaxed:

2 likes

Kom ze maar bij mij halen. Veeel goedkoper. :sunglasses:

10 likes

Maar de zaak moet er toch ook een beetje netjes uitzien?
Gestofzuigd en geen vingers op het glas, kopje koffie of glaasje Perrier ect.
En niet te vergeten kundig en beschaaft personeel.

1 like

Zelfs daar is aan gedacht.

6 likes

Hahaha… daar ben ik het- zoals je weet- geheel mee eens! :+1: :wink:

1 like

En sluizen. Anders kun je je niet verzekeren als je bepaalde merken voert.

Uiteraard! :sunglasses:

1 like