Zojuist zat ik weer te bladeren in een van de bekende horlogebladen. Wat mij de laatste tijd opvalt, zeg maar gerust, ergert is het feit dat er bijna nooit prijzen vermeld worden bij de afgebeelde horloges. Als er dan een horloge is wat mij wel trekt en ga informeren bij een juwelier dan valt het direct af vanwege de te hoge prijs.
Ik zou daarom een dringend beroep willen doen op de horlogebladen om bij alle horloges een prijs te noemen, ook al is het maar een richtprijs.
Ik begrijp best dat een Patek geen 300 euro kost en een Certina geen 50.000 euro om er maar een paar te noemen, maar ik zou toch wel graag een indruk krijgen van de prijs.
Wat is jullie standpunt, forumleden?
Tja ook al staat er een richtprijs zul je nog steeds heel veel verschillende bedragen voor het horloge vinden. Dit zal nooit veranderen.
Roerend mee eens…
Groet
Mark
Helemaal mee eens(tu) Fabrikanten stellen gewoon een adviesprijs vast. Je kunt er vanuit gaan dat je deze adviesprijs bij elke juwelier tegenkomt. Dat zou ik dan als maximum weten en als je er bij de juwelier nog wat af kunt praten is dat mooi meegenomen:D
Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als er bij staat wat ze kosten. Maar met wat rondbellen/internetten kun je vrij eenvoudig er achter komen wat de prijs ‘ongeveer’ is.
Duitse bladen vermelden de prijs meestal wel in hun reportages.
Net als de duitse juweliers trouwens in de etalage… weet je meteen waar je aan toe bent!
groet,
Arno.
Mee eens, de helft van de lol zit in de (onbereikbare) prijzen. Oftewel, je kunt je vrouw uitleggen dat 5 mille voor je nwe Omega best wel meevalt… 
Men kan ook zeggen prijzen vanaf of tussen de 500 en 1000 euro
Helemaal mee eens.Gewoon plaatsen die prijs. Niet plaatsen van een prijs geeft aan dat ze zich a. schamen voor het noemen van de prijs of b. de klant minachten. (“Als je de prijs wilt weten kun je het gewoon niet betalen”)
Overigens, afgelopen vrijdag zat er bij de NRC een horlogebijlage. Persoonlijk heb ik geen enkel horloge in het blad zien staan waarbij ik een hebberig gevoel kreeg! Wat een visuele herrie! Daarvan wil ik de prijs niet eens weten! Nee, geef mij dan maar de gemiddelde horloges die hier op het forum voorbijkomen. Realistische klokken met lekkere uitschieters naar boven en naar beneden.
Menno
dreski Schreef:
Tja ook al staat er een richtprijs zul je nog
steeds heel veel verschillende bedragen voor het
horloge vinden. Dit zal nooit veranderen.
Ja, maar dan weet je meteen of je er naar de winkel voor hoeft, of em alleen 's nachts in bed om kan doen…
Ben het eens met Pecheur. Prijzen graag!
Arno Schreef:
Duitse bladen vermelden de prijs meestal wel in
hun reportages.
Net als de duitse juweliers trouwens in de
etalage… weet je meteen waar je aan toe bent!groet,
Arno.
Ja, in Nederlands draaien ze net het kaartje om, zodat je 't niet ziet. Sta je daar voor de etalage X(
Het blad Watching (4 maal per jaar) staan over het algemeen wel prijzen vermeld van de horloges.
gr Ron
Yep, die heeft ook vaak horloges van de “lagere” klasse erin zitten. Zoals in rubriek 10 over 10. Dat mag van mij best wat meer wezen, zoals iets vertellen over nieuwe automaten lijn van Citizen. Of de nieuwe ABC van Casio of Suunto.
Natuurlijk moeten de perikelen van PP, VC, AP, Panerain, Rolex, Omega, Breitling, Tag Heuer, etc. niet vergeten worden. Maar de andere merken mogen van mij ook es aan 't licht komen. Een leuk artikel lijkt mij over de nieuw automatische chrono van Swatch.
Ik zie als ik met http://Horloge.info bezig ben, dat de meeste merken de prijs niet vermelden in de persberichten. Modemerken doen het bijna altijd wel maar zodra het wat duurder is vertellen ze het niet uit zichzelf. Waarom weet ik niet. Ik vraag er dan vaak naar, voordat we een artikel publiceren. De meeste merken noemen het dan toch, waarop we dat er bij zetten. Maar sommigen willen niet dat je het plaatst. Misschien dat de bladen er niet naar vragen?
Toevallig dat Prisma op de site wel de (richt)prijzen erbij heeft staan.
Niet opvallend, maar het staat erbij.
Nu kwam ik het horloge tegen in bij een “horloge verkoop punt”.
De prijs was zestig euro hoger dan de prijs op de site.
De vrouw wilde hem er al uit halen, maar ik gaf aan dat ik dat te gek vond, en de liefde was over.
Nu een jaar later liep ik er weer langs, en het horloge was er nog steeds,…
Maar nu tachtig euro boven de Prisma prijs.
Het is een horloge wat je niet vaak tegen komt, en dan is het vervelend (voor de verkoper) dat de enige persoon die naar het horloge kijkt net weet dat zij zoveel duurder zijn dan de prijs op de site, of zoals men hier schetst in een advertentie.
Dit horloge trouwens;

In het echt oogt het horloge erg klein
Volgens mij is het simpel, als een Nederlands horloge blad er over schrijft, is hij te duur. Dit is ook meteen de reden waarom ik geen Nederlandse horloge bladen koop.
Groeten,
Martin
MartinB Schreef:
Volgens mij is het simpel, als een Nederlands
horloge blad er over schrijft, is hij te duur. Dit
is ook meteen de reden waarom ik geen Nederlandse
horloge bladen koop.Groeten,
Martin
Je kunt dat geld beter apart leggen idd. internet is je vriend als het op goede artikelen over horloges aan komt.
dreski Schreef:
MartinB Schreef:
Volgens mij is het simpel, als een Nederlands
horloge blad er over schrijft, is hij te duur.
Dit
is ook meteen de reden waarom ik geen
Nederlandse
horloge bladen koop.Groeten,
Martin
Je kunt dat geld beter apart leggen idd. internet
is je vriend als het op goede artikelen over
horloges aan komt.
Of het duitse “Armband Uhren”, danwel “Chronos” kopen. Zeer goed bladen, veel Bruna’s hebben ze wel.
In Amerika koop ik nog wel eens een ander blad, waarvan ik de naam kwijt ben, WatchTime ofzo?, dat ook veel goede artikelen bevat. Maar volgens mij is dat een samenwerkings verband met één van de duitse bladen.
Groeten,
Martin
Hm… wel raar dat ze er zo een relatief hoge prijs voor vraagt.
Meestal zijn de prijzen op websites gewoon de verkoopprijzen of adviesprijzen. In het laatste geval staan ze in de winkels voor goedkoper. Maar een hogere prijs dan aangegeven…
Waarschijnlijk gaat het om een zeer zeldzame limited special edition. 
Kennelijk ben ik dus niet de enige die graag (richt)prijzen vermeld ziet in de horlogebladen. Wellicht dat een redacteur meeleest op dit forum en dat daar een begin mee wordt gemaakt.
Bedankt voor jullie reacties!