Prijzig horloge verzenden

Ik wil 1 van mijn horloges laten upgraden.
Het is bij iemand ik heb leren kennen in de loop der jaren.
Alleen hij woont in UK.
kan iemand mij advies geven hoe ik mijn horloge op een goede manier moet verzenden.
Natuurlijk aangetekend maar kan ik het ook verzekeren?
Wat gebeurt er als het horloge kwijtraakt?
Krijg ik dan het verzekerde opgegeven bedrag of zit er alweer een addertje onder het gras bij onze TPG vrienden?

Niet om je verhaal af te doen Jag maar als je er tegenop ziet het horloge op te sturen dan kun je overwegen het te gaan brengen. Vliegen naar Londen kost tegenwoordig niet meer dan 100 euri (retour) en als je met de man afspreekt elkaar op het vliegveld te ontmoeten dan kun je met het volgende toestel weer naar huis.

Alleen aantekenen zou ik zeker niet doen. Zie onderstaande.
‘De schadevergoeding bij verlies, beroving of (gedeeltelijke) beschadiging van een aangetekende zending in het internationale verkeer bedraagt € 46. Zie tabel “Schadewijzer”.’

Maar aangetekend met waarde aangifte is naar mijn idee een goede oplossing. Zie onderstaande link.

Hoi Jag,

Ik wil niet de smartass uithangen, maar op deze vraag hebben ze op het postkantoor echt antwoord.

Gerard

Anders misschien via UPS?

Gerard het zal je verbazen omtrent de info die aan het postkantoor wordt gegeven.
Niemand die een goed antwoord kan geven.
Ik heb dit gevraagd omdat ik een hele nare ervaring heb gehad met TPG.
Ik had iets verkocht op e bay en je raadt het al,de koper beweerde dat hij het niet had gekregen.
Je moest is weten hoeveel idiote formulieren ik in heb moeten vullen voor het verzenden!
Het was een zending waarvoor de geadresserde een roze formulier moest invullen en ik zou deze ontvangen als “bewijs”.
Kostte mij euro 35 maar het was een groot fiasko.
De postbeambte heeft mij formulieren in laten vullen die complete onzin waren.
Het antwoord van onze TPG vrienden, niets aan te doen.
Dag euro 350.

Ik denk dat UPS de gelukkige wordt.
Sterker, zij kunnen harde garanties geven, kijk daar heb ik wat aan.

Abe, geen gek idee maareh vliegen, nee!
Het is dat het met vakanties moet maar ik slik dagen van te voren pillen om rustig te worden.
Ik weet het ik ben geen held. :slight_smile:
Vliegen is niets voor mij.

weet je dat je met de boot een retourtje kan nemen voor pakweg 50 euro, een citycruise noemen ze dat, via P&O ferries. of heb je ook vaar angst?

50 euro???

Dat is echt goedkoop.
Ik ga is kijken bij P en O ferries.

Vaarangst , gelukkig niet.
Ik ben gek op boten.

als je op de site kijkt, daar wordt je niet wijzer van. je moet ze bellen, ik ging voor een reis retour van 2 weken, via de site 350 euro, na bellen kostte het me 74 euro.
Een citycruise kun je via de telefoon in de aanbieding krijgen voor pakweg 50 euro. Ow ja tip, boek geen bus bij, daar vragen ze veel teveel geld voor, terwijl je terplekke de bus kan pakken voor 2,25 pound.

ps. ik reis het wel vaker, en miojn tickets kosten bijna altijd rond de 80 euro, en de citycruises zon 50.

Hoe je ook gaat JAG…goede reis :slight_smile:

Bedankt Abe maar ik ga niet met de klok mee.
Het is UPS geworden.
Ik heb info opgevraagd bij enkele juweliers elders.
Deze waren zeer te spreken over UPS.

Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, UPS is niet de 1e de beste. Je zult waarschijnlijk zelf wel de afweging hebben gemaakt in hoeverre vergoeding v.d. werkelijke waarde voldoet mocht er iets helemaal fout gaan.

Heb je nu een extra verzekering moeten nemen, en hoeveel kost dat ongeveer? Ik heb laatst voor het lab een computer van over de 5000€ met FedEx moeten versturen, en dat kostte ons ongeveer 50€ voor de verzekering, als ik me goed herinner.